ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارایه 4100 خدمت در قالب دولت الکترونیکی

| جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۸۹، ۰۴:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گفت: در طرح دولت الکترونیک در حال حاضر 4100 خدمت توسط هزار و 100 دستگاه ملی و استانی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود.

لطف‌الله فروزنده در گفت ‌و گو با فارس، در مورد تحقق دولت الکترونیک با بیان اینکه این امر یکی از اولویت‌های دولت به شمار می‌رود، گفت: تاکنون پایگاه اطلاع‌رسانی ملی مردم به نشانی http://www.iranmardom.ir با ارائه 4 هزار و 100 خدمت توسط یک هزار و 100 دستگاه دولتی ملی و استانی به ارائه خدمات الکترونیکی دولتی به مردم پرداخته‌ است.

وی افزود: این پایگاه اطلاع‌رسانی از یک طرف دستگاه‌ها را موظف کرده که خدمات ارائه شده و مدارک مورد نیاز هر خدمت را به مردم اطلاع‌رسانی کند و از طرف دیگر برای مراجعه مردم به صورت رایگان و آسان طراحی شده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور افزود: در فاز دوم طرح دولت الکترونیک برخی از فعالیت‌هایی را که بیشتر مورد مراجعه مردم است، با اولویت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و در حال حاضر 23 خدمت مشخص ارائه شده است که یک نمونه آن روش پرداخت نقدی معاملات در دفاتر ثبت اسناد به صورت الکترونیکی است.

فروزنده تصریح کرد: مورد دیگر با همکاری وزارت آموزش و پرورش نام نویسی دانش‌آموزان در مدارس به صورت الکترونیکی است و پایگاه پرتال مردم در حال حاضر فعال است و مردم می‌توانند مراجعه کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی افزود: این پایگاه اطلاع‌رسانی ملی مردمی از 4 ماه قبل فعال شده و از 200 خدمت اولیه در حال حاضر به بیش از 4 هزار و 100 نوع خدمت رسیده و هر روز دستگاه‌های بیشتری خدمات خود را در این پایگاه ارائه می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور افزود: هر دستگا که خدمات متمایزی دارد، می‌تواند عضو این پایگاه شده و خدمات الکترونیکی را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد و همچنین امکان جستجوی خدمات مورد نیاز مردم در این پایگاه یا انتخاب نوع دستگاه خدمت دهنده وجود دارد.

فروزنده در مورد نقش خدمات الکترونیکی در کاهش مراجعه مردم و صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم افزود: هر چه مراجعه به پایگاه‌های اطلاع‌رسانی خدمات الکترونیک بیشتر شود، مراجعه حضوری به ادارات کم شده و علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و هزینه مردم اولاً ترافیک کاهش می‌یابد و ثانیاً خدمات به صورت شفاف در اختیار همه متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی در مورد میزان استقبال مردم از این پایگاه اطلاع‌رسانی خدمات الکترونیکی دولت گفت: تاکنون حدود یک میلیون و 700 هزار نفر به این پایگاه مراجعه کرده‌اند و مراجعه مردم در حال افزایش است.

  • ۸۹/۰۴/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">