ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارسال لایحه تأسیس سازمان پست به مجلس

| دوشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۸۹، ۰۲:۵۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب تاسیس سازمان پست دولتی و ارائه لایحه تأسیس این سازمان به مجلس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا تقی پور در بیست و پنجمین نشست سراسری معاونان و مدیران کل شرکت پست ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بیش از این، تأسیس سازمان پست دولتی به تصویب دولت رسیده بود.

وی افزود: در حال حاضر آماده‌سازی پست برای اجرایی شدن اصل 44 و خصوصی‌سازی، یکی از اصلی‌ترین موضوعات مطرح در این حوزه است و به همین منظور با تلاش مدیران و متخصصان، ابعاد مختلف این موضوع شناسایی و برنامه لازم تدوین شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تفکیک بخش حاکمیتی را یکی از مهمترین مسائل مباحث در حوزه آماده‌سازی پست برای واگذاری به بخش خصوصی دانست و گفت: تصویب تشکیل سازمان پست دولتی در هیات وزیران و آماده سازی اساسنامه آن، از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

وی با بیان این مطلب که معنی خصوصی سازی، عدم اعمال حاکمیت نیست، خاطر نشان کرد: پس از خصوصی‌سازی، دولت همچنان ازجنبه نظارتی مسوول ارایه صحیح این خدمات به مردم است.

تقی پور ادامه داد: یکی دیگر از تلاش‌هایی که باید در این حوزه انجام شود، ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است و این کار در حال حاضرآغاز شده که امیدواریم با سرعت بیشتر در سال 89 ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: ترافیک پستی، تنوع خدمات، محصولات جدید، خدمات ارزش افزوده و کیفیت خدمات، مجموعه‌ای است که می‌تواند دستیابی ما را به درآمدهای پیش بینی شده تضمین کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب که ورود تکنولوژی‌های جدید تهدیدی برای حوزه پست می‌تواند باشد، گفت: اما با آینده‌نگری می‌توان اینگونه تهدیدها را به فرصت‌های جدید، تبدیل کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تنوع بخشی به محصولات، به زودی از نظر کارآمدی و اثربخشی، به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم پست را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنیم.

  • ۸۹/۰۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">