ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: فهرست سایت های اینترنتی غیرمجاز را در اختیار دادستانی کل کشور قرار دادیم و قوه قضاییه نیز پیگیری های لازم را برای مسدود کردن این سایت ها انجام می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی‌سامانی درخصوص افزایش قیمت بلیت‌های داخلی و خارجی گفت: بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد. بنابراین اگر نرخ ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومان در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار گیرد، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای تعمیر هواپیما، تامین قطعات و مسائل مربوط به نگهداری هواپیما نیاز به هزینه‌های ارزی دارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: اگر نرخ ارز تغییر پیدا کند مطمئنا نرخ بلیت هواپیما نیز تغییر می‌کنند. شرکت‌های هواپیمایی براساس هزینه‌ها و قیمت‌های تمام شده قیمت‌های متفاوتی تعریف می‌کنند که در سایت خود به آن اشاره نمی‌کنند.

اسعدی عنوان کرد: برخی از سایت‌های اینترنتی غیرمجاز که از سازمان هواپیمایی کشور مجوز ندارند، بلیت‌هایی را که توسط شرکت‌ها عرضه می‌شود را خریداری و با قیمت بالاتر از آن قیمتی که خود شرکت هواپیمایی اعلام کرده به فروش می‌رسانند.

او با بیان اینکه یک تعداد دلال و واسطه‌گر در این میان وجود دارد که باعث تنش در بازار قیمت‌ها می‌شود، افزود: فهرست سایت‌های اینترنتی غیرمجاز را در اختیار دادستانی کل کشور قرار دادیم و قوه قضاییه نیز پیگیری‌های لازم برای بستن این سایت‌ها را انجام می‌دهد.

اسعدی اضافه کرد: ما به عنوان انجمن وظیفه نظارتی نداریم. همچنین ابزار کنترل برای مقابله با افراد متخلف را هم نداریم اما در صورت مشاهده تخلف به سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع می‌دهیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: قیمت بلیت هواپیمای خارجی قبلا با ارز ۴۲۰۰ تومان تعیین می‌شد و شرکت‌های هواپیمایی خارجی بلیتی را که در ایران می‌فروختند را به دلار تبدیل کرده و به کشور خود منتقل می‌کردند.

او با بیان اینکه شرکت‌های هواپیمایی دلار ۴۲۰۰ دریافت نمی‌کنند، تصریح کرد: با اعلام بسته جدید ارزی دولت در «سامانه سنا» تبدیل ارز با نرخ ۹۲۰۰ تومان انجام و این تبدیل نرخ باعث می‌شود که افزایش نرخ بلیت شرکت‌های هواپیمایی خارجی رخ دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">