ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارسال پیام‌های عجیب برای مشترکان تلفن همراه

| چهارشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۸۹، ۰۵:۰۵ ب.ظ | ۰ نظر

به تازگی تماس‌های مشکوکی از یک شماره 5 رقمی با برخی مشترکان تلفن همراه گرفته می‌شود که به آنان برای پرداخت صورت‌حساب خود در یک بانک خاص توصیه می‌شود.

به گزارش فارس، اخیراً تماس جدیدی با برخی از مشترکان همراه اول از یک شماره 5 رقمی گرفته می‌شود که حاوی متن ضبط شده‌ای با این مضمون است: " مشترک گرامی پرداخت قبض تلفن همراه شما با تاخیر همراه است، لطفا نسبت به پرداخت قبض خود به مبلغ .... ریال در بانک ....شعبه ....اقدام فرمائید، در غیر این صورت تلفن شما قطع می‌شود ".

بنابراین گزارش، چندی است مخابرات به منظور اطلاع رسانی در خصوص مبلغ میان دوره کارکرد تلفن ثابت از "Announce " استفاده می‌کند، به این ترتیب که تلفن مشترک تا زمان برنداشتن گوشی زنگ می‌خورد.

هر چند تا به حال همراه اول چنین سرویسی نداشته اما اخیراً تماس‌هایی به این طریق با تلفن همراه مشترکان گرفته می‌شود که در ظاهر شبیه به سرویس اطلاع رسانی مخابرات است.

در پیگیری خبرنگار فارس، علی حمیدی، مدیر کل امور مشترکان همراه اول با اظهار بی‌اطلاعی از راه‌اندازی چنین سرویسی، با بررسی‌ بیشتر در این زمینه اطمینان داد این تماس از جانب همراه اول نبوده است و این اپراتور چنین سرویس ندارد.

همچنین در تماس با بانک نام برده شده، مسئولان این بانک با این پاسخ که بانک اقدامی در زمینه نحوه مطالبات قبوض مشترکان انجام نمی‌دهد، و اطلاع رسانی در زمینه پرداخت قبوض توسط اپراتور صورت می‌گیرد تاکید کردند: در بحث پرداخت قبوض تنها وظیفه بانک‌ها دریافت قبوض از مشترکان است و تنها پیامکی که از سوی بانک‌ها ارسال می‌شود مربوط به قرعه‌کشی‌های بانک و مواردی از این قبیل است.

همچنین در پیگیری این شماره 5 رقمی از مرکز 118، مشخصات این شماره در سرور و نیز در سیستم billing مخابرات موجود نبود و مرکز تماس مشترکان 09990 همراه اول نیز تاکید کرد: همراه اول تا به حال سیستم پیغام "صوتی " نداشته و ندارد.

  • ۸۹/۰۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">