ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ارسال 530 میلیون پیامک در روز نخست فروردین

| دوشنبه, ۲ فروردين ۱۳۸۹، ۰۵:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

طی 36 ساعت آغاز سال 1389 (از ساعت 12 روز 29 اسفند 88 تا ساعت 24 اول فروردین ماه 89)، همراه اولی ها 315 میلیون پیامک موفق مبادله کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 10 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت: از ساعت 12 ظهر 29 اسفند تا 24 اول فروردین، 315 میلیون پیامک موفق ارسال شده است.

وحید صدوقی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان این که پیام های ارسالی در مقایسه با نوروز سال گذشته در همین مدت،‌10 درصد افزایش نشان می دهد، افزود: میزان موفقیت پیام ها نیز، بیش از 30 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در یک ساعت قبل و یک ساعت بعد از تحویل سال ( دو ساعت )، حدود 22 میلیون پیام تبریک ارسال شده است.

صدوقی پیامک های ارسالی در سال 88 را 24 میلیارد پیامک بیان کرد و افزود: ماهانه دو میلیارد پیامک در سال 88 ارسال شد که این میزان رشد خوبی را در مقایسه با سال 87 نشان می دهد.

وی در خصوص ارسال پیام ها گفت: در این ایام، به علت حجم زیاد پیامک ها، اگر مشترک به هر دلیلی امکان دریافت پیام را ندارد، هر پیام سه بار تکرار می شود.

صدوقی افزود: در صورتی که مشترک، ‌پیام «ارسال شد»، دریافت کرد، هزینه پیام دریافت می شود و به صرف ارسال، هزینه ای شارژ نمی شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار به آخرین وضع شبکه اشاره کرد و گفت: هم اکنون بیش از 37 میلیون مشترک همراه اول وجود دارند که در هزار و 102 شهر و بیش از 36 هزار روستا و بیش از 47 هزار کیلومتر از جاده های کشور زیرپوشش شبکه همراه اول هستند.

صدوقی افزود: شرکت ارتباطات سیار با 259 اپراتور در 110 کشور، قرارداد رومینگ منعقد کرده است که مشترکان می توانند از این امکانات استفاده کنند..
همچنین بر اساس گزارش دیگری معاون فنی شرکت ایرانسل، از ارسال 215 پیامک از ساعت 24، بیست و نه اسفند تا ساعت 24 اول فروردین خبر داد.

وی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: میانگین ضریب موفقیت پیامک ها از ساعت 9 صبح 29 اسفند تا ساعت 9 اول فروردین، حدود 97 و نیم درصد بوده است.

علی اصغر عینی پور افزود: دو و نیم درصد بقیه نیز یا به علت خاموش بودن گیرنده و یا در دسترس نبودن و یا علتهای دیگر ارسال نشده است. وی اوج پیامک ارسالی در یک ساعت قبل از سال تحویل را، 11 میلیون و 753 هزار پیامک بیان کرد.
به این ترتیب از شبکه دو اپراتور کشور جمعا 530 میلیون پیامک در روز نخست سال جاری ارسال شد.
منبع : موبیا

  • ۸۹/۰۱/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">