ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اسامی وارکنندگان گوشی قاچاق اعلام شد

| شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۸۵، ۰۱:۰۲ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز امور بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اسامی برخی از ‌گارانتی‌های غیر معتبر گوشی‌های تلفن همراه را اعلام کرد.
محمدحسن نعمت‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این اسامی، ‌از خریداران خواست تا در انتخاب و خرید خود دقت لازم را داشته باشند.
وی گارانتی‌های "ایرانیان"، "پارس‌تل"، "پارسه"، "پارس‌پویش"، "نوین"، "امارات"، "آریان‌تل"، "آریا‌تل" و "سیما" را گارانتی‌های فاقد اعتبار ذکر کرد و گفت: عمده‌ی گوشی‌ها با این گارانتی‌ها، یا قاچاق هستند و یا توسط نمایندگی‌های غیر معتبر وارد کشور شده‌اند؛ درواقع این اسامی ‌که بعضا شناخته‌شده و معروف هم هستند، اهرمی ‌برای ورود گوشی‌های قاچاق است.
او تاکید کرد: از نظر ما گوشی معتبر در پشت خود نمایندگی معتبری نیز دارد، که این نمایندگی به شرکت‌های اصلی تولیدکننده وصل است.
رییس مرکز امور بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم حتی تلفن‌های برخی از گارانتی‌ها، تلفن‌ منازل آن‌هاست و از طرف دیگر، متن مواردی که در آن گارانتی‌ها عنوان شده، شرایطی کاملا یک‌طرفه بوده و به نفع خریدار نیست.
نعمت‌اللهی اظهار داشت: اگر قانون حمایت از مصرف‌کنندگان که در مجلس و شورای نگهبان در دست بررسی است، به تصویب برسد، بسیاری از مشکلات خدمات پس از فروش حل می‌شود؛ زیرا تا امروز قانون مشخصی برای برخورد با چنین تخلفاتی نداشتیم.
وی توصیه کرد: مردم باید در خرید کالای خود و گارانتی آن دقت لازم را داشته باشند و تلاش کنند کالایی را که خریداری می‌کنند، از گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب و معتبر و قانونی برخوردار باشد؛ تا بتواند در صورت بروز مشکل با استفاده از گارانتی به نمایندگی مورد نظر رجوع کنند.

  • ۸۵/۰۵/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">