ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استفاده ازGCها برای توسعه شبکه موبایل

| سه شنبه, ۹ اسفند ۱۳۸۴، ۰۲:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

ظرفیت‌‏های مازاد شبکه تلفن همراه در شهرستان‌‏ها ، اجرای قرارداد پیمانکاران عمومی GC ، اجرای 25 درصد افزایش قرارداد GC و توسعه فاز 4 شبکه، روش‌‏های مختلفی است که در کنار هم ظرفیت‌‏های این شبکه را برای واگذاری 5/7 میلیون شماره آماده می‌‏کند.

دکتر وفا غفاریان ، رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران ، درگفت و گو با خبرنگار ایلنا ، ضمن تشریح ظرفیت‌‏سازی شبکه سیار کشور برای واگذاری بالغ بر 5/7 میلیون سیم کارت به متقاضیان ، اظهار داشت: برنامه‌‏ها برای تامین ظرفیت شبکه بعد از قرعه‌‏کشی اواخر فروردین ماه مشخص خواهد شد و هم‌‏اکنون بررسی‌‏هایی در این زمینه آغاز شده است.
وی ، افزود: در حال حاضر ، بخشی از ظرفیت‌‏های مازاد شبکه در شهرستان‌‏ها وجود دارد که قابل بهره‌‏برداری است و توزیع سیم‌‏کارت سریع را برای ما امکان‌‏پذیر می‌‏کند.

دکتر غفاریان ، با اشاره به برآورد ظرفیت موجود شبکه سیار در کل کشور ، خاطرنشان کرد: هم‌‏اکنون هزار و صد شهر در کشور دارای شبکه GSM است که برآورد ظرفیت‌‏های قابل دسترسی آن زمان بر است ، اما به هر صورت ظرفیت مازادی در شبکه داریم که برای واگذاری سیم‌‏کارت‌‏ها روی آن حساب کرده‌‏ایم.

رییس هیات مدیره شرکت مادر تخصصی مخابرات ایران ، اجرای قرارداد پیمانکاران عمومی GC را از دیگر راه‌‏های دسترسی به ظرفیت

5/7 میلیون شماره همراه عنوان کرد و افزود: قرارداد GC بخشی از کار را تامین می‌‏کند که این امر فرصت خوبی است تا برای توزیع سیم کارت‌‏های این مرحله ثبت نام ، از این ظرفیت‌‏ها استفاده شود.

وی ، یادآور شد: درصدد هستیم با اخذ مجوز از محل 25 درصد افزایش قرارداد GC نیز برای ظرفیت‌‏سازی شبکه همراه کشور استفاده کنیم.

دکتر غفاریان ، گفت: برنامه‌‏ای نیز برای توسعه فاز (4) شبکه تلفن همراه در دست داریم که در مرحله بررسی است و مرکز تحقیقات مخابرات مشاوره آن را به عهده گرفته است ، به این ترتیب هیچ گونه مشکلی برای ایجاد ظرفیت جدید شبکه همراه نخواهیم داشت.

وی ، با اشاره به اواخر فروردین ماه برای قرعه‌‏کشی واگذاری سیم کارت‌‏های 360 هزار تومانی ، یادآور شد: اخذ مجوز 25 درصد افزایش قرارداد GC از سوی چند سازمان باید صورت بگیرد ، اما در صورت عدم ارایه مجوز نیز جای نگرانی برای ظرفیت سازی شبکه وجود ندارد، چرا که توسعه فاز 4 ظرفیت‌‏ها را پوشش خواهد داد.

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران ، در خصوص پیش‌‏بینی ثبت نام 5/4 میلیون متقاضی برای سیم کارت ، تصریح کرد: دو برابر شدن متقاضیان سیم کارت 360 هزار تومانی تلاش بیشتری را برای توسعه کمی و کیفی شبکه می‌‏طلبد و با توجه به این‌‏که توسعه ظرفیت با استفاده از وجوه پیش فروش انجام می‌‏گیرد ، مشکل جدی به نظر نمی‌‏رسد.

وی ، تاکید کرد: مطابق آنچه که به ما ابلاغ شده است ، طبق قرارداد ، شرکت‌‏های GC باید کل کار را برای افزایش ظرفیت انجام دهند و تجهیزات نیز جزیی از این قرارداد خواهد بود.

  • ۸۴/۱۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">