ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

استیو وزنیاک هم فیس‌بوک را تحریم کرد

| دوشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

استیو وزنیاک یکی از فعالان مشهور دنیای فناوری و از جمله موسسان اپل فیس بوک را به دنبال افشاگری های اخیر در مورد نقض حریم شخصی کاربران ترک کرد.

به گزارش فارس به نقل از یو اس ای تودی، وی در مصاحبه خود با این نشریه علت تصمیم اخیر خود را نگرانی فزاینده در مورد بی توجهی فیس بوک و دیگر شرکت های اینترنتی به ضرورت حفاظت از اطلاعات خصوصی کاربران عنوان کرده است.

وی در این مورد گفته است: کاربران تمامی جزئیات زندگی خود را بر روی فیس بوک درج می کنند و فیس بوک از این طریق درآمد تبلیغاتی کلانی به دست می آورد. تمام سود آنها از اطلاعات کاربرانشان به دست می آیند. اما هیچ سودی از این بابت عاید کاربران نمی شود.

وزنیاک افزوده ترجیح می دهد برای استفاده از فیس بوک پول بپردازد تا اینکه اطلاعات شخصی وی برای مصارف تبلیغاتی مورد سوءاستفاده قرار بگیرد. وی در مقام مقایسه گفته است: اپل از محل فروش محصولات خوب به کاربران پول درمی آورد. در واقع خود فیس‌بوک یک محصول محسوب می شود.

فیس بوک در هفته های اخیر به علت افشای انتشار اطلاعات خصوصی میلیون ها کاربر آن توسط شرکت های ثالث و سوءاستفاده از این داده ها توسط موسسات تحلیل داده و همین طور جمع اوری اطلاعات تماس ها و پیامک های کاربران مورد انتقادهای شدید قرار گرفته است.

  • ۹۷/۰۱/۲۰

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">