ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اضافه برداشت 200 میلیاردی خزانه از حساب مخابرات

| چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۲:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت مخابرات گفت: اضافه برداشت خزانه از حساب مخابرات 200 میلیارد تومان است که منتظر اجرای دستور وزیر اقتصاد و برگشت این مبلغ هستیم.

صابر فیضی در گفت و گو با فارس ، در رابطه با برداشت خزانه کل کشور از حساب شرکت مخابرات اظهار داشت: خزانه کشور بابت 40 درصد سود ابزاری سالی مالی 86 مخابرات مبلغ 200 میلیارد تومان اضافه برداشت کرده است.

وی افزود: مسئولان سازمان‌های خصوصی سازی و بورس و معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد (حمید پورمحمدی) در حالی پیگیر این موضوع بوده‌اند که از طرف دیگر شرکت مخابرات نیز نامه‌ای به خزانه کشور مبنی بر اجرای دستور وزیر و برگشت 200 میلیارد تومان اضافه برداشت ارسال کرده اما هنوز جوابی در این رابطه و اجرای دستور وزیر اقتصاد داده نشده است.

به گزارش فارس، خزانه کل کشور بر اساس بند 12 قانون بودجه 87، تفسیر کرده که علاوه بر دریافت 40 درصد سود ابرازی از شرکت مادر مخابرات، 40 درصد دیگر نیز باید از 31 شرکت دیگر مخابراتی دیگر دریافت کند و بر همین اساس دو هفته گذشته اقدام به برداشت 200 میلیارد تومانی از حساب مخابرات کرده است.

این در حالی است که چنین تفسیری اشتباه بوده چرا که اولا " دو بار برداشت از شرکت ها یک مجموعه موضوعیت ندارد، ثانیا " بر اساس بند یک تبصره 18 قانون بودجه 86 دولت فقط 40 درصد سود ابزاری از شرکت مخابرات برداشت شده بود.

از طرفی دیگر شرکت مخابرات با حضور در بورس مشمول مفاد قانون تجارت شده که بر اساس ماده 240 این قانون، سود هر یک از سهامداران توسط مجمع سالیانه شرکت‌ها تصویب و توزیع می‌شود که جا دارد این بند در همه شرکت‌های سهامی عام خصوصا شرکت‌های بورس رعایت شود.

  • ۸۸/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">