ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

از مشکلات همیشگی و تکراری شبکه تلفن همراه که بگذریم این روزها اکثر مشترکان همراه اول از اینکه هنگام برقراری تماس مشکل جدیدی برای سیم‌کارت‌هایشان به وجود آمده و در زمان پاسخ‌گویی به تماس صدایشان به طرف مقابل نمی‌رسد و یا بالعکس، شکایت دارند. به‌عنوان مثال مشترکی تماس گرفته و صدای طرف مقابل را به وضوح می‌شنود اما طرف مقابل صدای او را نمی‌شنود و مشترک به امید این که با فریاد کشیدن شاید صدایش به گوش طرف مقابل برسد ارتباطش را قطع نمی‌کند و بعضا برای چندمین بار مجبور به تکرار این تماس می‌شود.

به گزارش (ایسنا)، زمانی مسوولان شرکت ارتباطات سیار با ارایه آمار فنی اعلام کردند که شبکه‌ی تلفن همراه کشور رو به بهبود است اما مواردی چون قطعی مکالمات، خط روی خط شدن هنگام مکالمه، کیفیت ضعیف صدا همچنان وجود داشته و در مقاطعی بیشتر احساس می‌شود، اما در چند ماه اخیر که خود مسوولان نیز وجود اختلالات را قبول داشته و با نسبت دادن آن‌ها به توسعه شبکه، بهبود آن را به اردیبهشت‌ماه جاری وعده داده‌اند؛ اکثر مشترکان در انتظار روزی هستند که این وضعیت سامان یافته و بتوانند در آرامش به مکالمه هر چند کوتاه اما بدون مشکل و قطعی بپردازند.

مشترکان این روزها همچنین از این مورد احساس ناراحتی می‌کنند که تماس‌های اینچنینی غیر از بلاتکلیفی و معطلی هزینه نیز به دنبال دارد و آن‌ها ناچارند برای ارتباط یک طرفه هزینه تماس را بپردازد.

گفتنی است خاموش و غیرفعال شدن سیم‌کارت‌ها برای چند ساعت نیز از دیگر مشکلاتی است که به گفته‌ی مسوولان ممکن است به دلیل قطعی فیبر نوری ایجاد شده و برای چند لحظه یا تا زمان بازسازی این مسیر و راه‌اندازی مسیر پشتیبان به طول بینجامد یا دلیل دیگر آن همین بحث بهبود و توسعه شبکه باشد.

اما محمدحسین فلاح اصغری - معاون شرکت ارتباطات سیار ایران - پیش از این در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا درباره‌ی این که چرا تماس مشترکان در مناطقی از تهران که مشکلی از بابت نصب آنتن در آن‌ها نبوده و پوشش شبکه در آن مکان‌ها مشکل خاصی نداشته، اخیرا دچار اختلال شده است، گفته بود: در جاهایی که مشکل اختلالات تلفنی وجود ندارد و سایت‌های BTS نصب است، در برخی مواقع به‌دلیل برگردان‌هایی که انجام می‌شود ممکن است اختلالاتی در تماس‌ها ایجاد ‌شود و یا در زمان‌هایی با کم یا زیاد شدن ظرفیت برخی مراکز که معمولا انجام می‌شود، با اختلالاتی مواجه می‌شویم، همچنین در زمان ایجاد مراکز جدید و انتقال ترافیک به این مراکز نیز اختلالاتی ایجاد می‌شود.

به گفته او در برگردان‌ها،‌ توسعه و اجرای سایت‌ها تا ترافیک برروی ظرفیت‌ها و یا مراکز جدید اعمال می‌شود، ایرادات موجود خود را نشان نمی‌دهد اما زمانی که ترافیک واقعی برروی سیستم اعمال شود در آن زمان با اعتراضات یا اطلاعاتی که از طرف مشترکان در رابطه با تماس‌ها به ما می‌رسد از ایرادات آگاهی یافته و به رفع آن می‌پردازیم و این موضوع در زمانی که اکثر مواقع مشکل تماس ندارند، هم اتفاق می‌افتد و استثنایی وجود ندارد.

اما پیگیری‌های خبرنگار ایسنا برای یافتن علت اصلی این صدا به صدا نرسیدن‌ها تا لحظه مخابره این خبر به نتیجه نرسید.

  • ۸۸/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">