ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ITna.ir – روزنامه نگاران حاضر در دومین نشست مقدماتی فاز دوم اجلاس WSIS با هماهنگی هیات ایران موضوع مسدود سازی سایت های ایرانی را در کمیته رسانه های این اجلاس مطرح کردند.

در این بیانیه ای که در کمیته رسانه ها توزیع شد با اشاره به مسدود سازی سایت های ایرانی و تناقض این امر با اهداف جامعه اطلاعاتی و موارد مطرح در فاز اول اجلاس نگرانی های موجود در خصوص ادامه این روند به ویژه در خصوص رسانه های ایرانی از جمله سایت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مطرح شد.

در ادامه تریسی نافتون مسوول کمیته رسانه ها با ابراز نگرانی در این خصوص خواستار توزیع متن مذکور و پیگیری گسترده تر این موضوع از سوی ایرانی ها شد. در این بیانیه با اشاره به جریان مسدود سازی سایت های ایرانی از سوی برخی از شرکت های آمریکایی به تناقض آشکار این برخورد با اهداف و توافقات انجام شده در فاز اول اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعات اشاره شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه رفتار دوگانه آمریکایی ها در کمک به عبور از فیلتر ها و از سوی دیگر مسدود سازی سایت های ایرانی مورد پرسش قرار گرفته است.

این بیانیه رفتار شرکت های آمریکایی را در تضاد با اعلامیه حقوق بشر و پاراگراف های 19،24،35و 46 سند فاز اول WSIS اعلام کرد.

در پایان بیانیه مذکور از کمیته رسانه WSIS خواسته شده تا این مساله حمایت کنند.لازم به ذکر است که ارایه این گزارش روز گذشته و در کمیته رسانه با تعجب حضار همراه بود و بلافاصله تعدادی از حاضران در پایان جلسه با مراجعه به ایرانی های حاظر خواستار ارایه جزییات بیشتری در این خصوص شدند. یکی از اعضای این کمیته با ابراز تعجب از این موضوع خواستار انتشار اخبار و اطلاعات گسترده تری از این موضوع شد.

یکی دیگر از اعضای سوییسی این کمیته نیز با انتقاد از این برخورد پیشنهاد کرد که ایرانی ها وب سایت های خود را به هاست هایی در اروپا و کشورهای مختلف منتقل کنند. وی گفت :این موضوع بسیار ناراحت کننده است و من می توانم احساس ایرانی ها را در این مورد درک کنم.

  • ۸۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">