ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعتراض نمایندگان مجلس به کنترل ایمیل ها و پیامک ها

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استناد به اینکه ورود نهادهای امنیتی و انتظامی به حریم خصوصی مردم خلاف قانون اساسی است، با اشاره به فرمان هشت ماده یی حضرت امام(ره) و قانون اساسی خواستار رعایت حریم خصوصی افراد از سوی نیروی انتظامی شدند و سخنان اخیر فرمانده نیروی انتظامی در مورد کنترل ایمیل ها و پیامک ها را مصداق بی اعتنایی به قانون اساسی دانستند.

به گزارش موبنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شکستن حریم خصوصی افراد اعتراض کرده و نگرانی خود را از زیر پا گذاشتن آزادی های فردی مردم و تخطی از قانون اساسی اعلام کردند.

حسین هاشمیان دبیر کمیته سیاسی فراکسیون خط امام(ره) با تاکید بر اینکه کنترل ایمیل ها و پیامک ها از سوی نیروی انتظامی خلاف قانون است و جلوی آزادی های مردم را می گیرد، گفت : به طور قطع این اقدام ناجا به دلیل مغایرت با آزادی و حقوق شهروندی مخالف نظر مردم است و هیچ ایرانی تمایل ندارد کسی به زندگی شخصی و خانوادگی اش وارد شود.

مسعود پزشکیان نماینده تبریز نیز با تاکید بر اینکه این اقدام نیروی انتظامی مخالف فرمان هشت ماده ای امام(ره) است، گفت : نیروی انتظامی قانوناً حق ندارد به بهانه تامین امنیت ، ایمیل ها و پیامک ها را کنترل کند و از نظر اجرایی نیز توان کنترل این حجم ایمیل و پیامک را ندارد.

محمدتقی رهبر و بیژن نوباوه دو عضو فراکسیون اصولگرایان نیز با تایید غیرقانونی این اقدام اعلام کردند شکستن حریم شخصی افراد به خاطر تامین امنیت صحیح نیست.

سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا هفته گذشته با تاکید بر اینکه وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت و آرامش است، لذا با فناوری های جدید این امکان فراهم آمده تا کسانی که بخواهند به صورت انبوه از طریق پیامک فراخوانی کنند شناسایی می شوند ، گفت: این امر به منزله شکستن حریم خصوصی افراد با کنترل راهکارهای ارتباطی – مخابراتی نیست.

در همین حال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز دو روز گذشته در جمع خبرنگاران از همکاری با شورای امنیت ملی برای کنترل پیامک ها و ایمیل ها خبر داد و گفت: در صورتیکه که شورای امنیت ملی اعلام کند، وزارت ارتباطات در این مورد اقدامات فنی را انجام خواهد داد.

  • ۸۸/۱۱/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">