ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اعضای هیأت رییسه سندیکای تولیدکنندگان IT در جلسه‌ای درباره نمایشگاه الکامپ و تعرفه واردات و صادرات اقلام و تجهیزات رایانه‌ای به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرنگار «جهان‌صنعت»، در این جلسه که با حضور هیأت رییسه سندیکای تولیدکنندگان فناوری اطلاعات و وزیر بازرگانی و معاونان وی برگزار شد محمدحسین محبی، رییس هیأت رییسه سندیکا با ارایه توضیحاتی در رابطه با صنعت ICT و وضعیت تولید در آن، خواستار حمایت بیش از پیش دولت و وزارت بازرگانی از این صنعت شد.

محبی در ادامه با اشاره به تعرفه‌های اقلام و تجهیزات صنعت ICT گفت: دفاع از تولید، دفاع از مصرف‌کننده است و مادامی که در کشور از تولید حمایت نشود اشتغالزایی از بین رفته، قدرت خرید مردم کاهش یافته و توان خرید نخواهند داشت. او پیشنهاد کرد که در بررسی تعرفه‌ها دقت بیشتری برسرمایه‌گذاری‌های انجام شده شود.

در ادامه این جلسه محبی با ارایه گزارشی از وضعیت برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال‌های گذشته خواستار ایجاد بستر مناسب‌تری برای حضور شرکت‌های صنعت ICT در این نمایشگاه شد و افزود: باید انحصار و منفعت طلبی عده‌ای خاص در برگزاری الکامپ از بین برود به همین سبب سندیکا و دیگر تشکل‌های حاضر در مجمع تشکل‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران خواهان برگزاری الکامپ آینده هستند.

دکتر میرکاظمی نیز در این جلسه از IT به عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ایران برای تولید و صادرات نام برد و تأکید کرد: همه باید از یک تولید برنامه‌دار حمایت کنند. وی در ادامه افزود: تولیدکنندگان بخصوص در بخش سخت‌افزار با تحولات روز تکنولوژی باید روش‌های درست و جدید‌تری اتخاذ کنند.

وزیر بازرگانی در این جلسه دستور به برگزاری جلسه‌های تخصصی سندیکا، معاونان و مسوولان تعیین تعرفه‌ها برای تدوین تعرفه‌های مناسب داد.

در ادامه جلسه میرکاظمی به رفع مشکلات سابق نمایشگاه‌هایی مانند الکامپ اشاره کرد و گفت: مسایلی مانند گرانفروشی و سودآوری زیاد گروه برگزار کننده که شرکت‌ها را آزار می‌داد، حل شده است و دستور داده‌ایم هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام پذیرد.

وی خطاب به هیأت رییسه سندیکا گفت: با شرکت نمایشگاه‌ها صحبت کنید و برای همکاری در برگزاری الکامپ آماده باشید و اگر مشکلی پیش آمد و یا خلافی صورت گرفت آن وقت پیگیری خواهیم کرد.

  • ۸۴/۱۱/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">