ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افتتاح پروژه رایانه ملی

| شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۸۴، ۱۰:۵۷ ق.ظ | ۰ نظر

مدیر پروژه‌ی نسل جدید رایانه گفت:رشد چشمگیر فناوری اطلاعات در دهه‌ی اخیر در زمینه‌ی نرم افزار و سخت افزار به همراه گسترش سیستم‌های یکپارچه‌ی جهانی مخابراتی، رواج اینترنت و سایر تسهیلات ارتباطی، افق‌های جدیدی را در زمینه کاربرد تجهیزات کامپیوتری و دستگاه‌های جانبی آن‌ها گشوده است.
به گزارش (ایسنا)، مهندس «مهدی کاشانی» در مراسم افتتاح پروژه‌ی نسل جدید رایانه گفت: بدون تردید استفاده از این یافته‌ها در زندگی روزمره‌ی بشر عصر حاضر که ناگزیر از تطبیق خود با شیوه‌ی نوین زندگی در محیط دیجیتال قرن بیست و یکم است، نقش بنیادین ایفا خواهد نمود و اهتمام کشورهای در حال توسعه ورود هر چه زودتر، به این عرصه می‌باشد و بدیهی است تحقیق این امر با کوتاه تر کردن هر چه بیشتر زمان یادگیری میسر می‌گردد.
وی گفت:بررسی روند تحولات صنعت فناوری اطلاعات، مبین این است که سازندگان سخت افزار سعی بر تجمیع هر چه بیشتر سیستم‌ها و محولات خود برمحور کامپیوتر دارند و نرم افزارهای نسل پنجم نیز در جهت افزایش کارسازی به منظور تسهیل کار کاربران، جهت‌گیری کرده‌اند ولی هیچ یک از عرضه‌کنندگان محصولات فناوری اطلاعات، اعمال اصول ارگونومی‌را که به معنی سهولت در کار با کارایی بالا می‌باشد،در سیستم‌های خود منظور ننموده و تاکنون هیچ محصولی با هدف اصلی لحاظ نمودن ارگونومی‌، به بازار عرضه نشده است.
وی ادامه داد: به منظور برطرف کردن کاستی های فوق، در سال ‌١٩٩٨ با ایجاد شرک دیجیتال کلون در ایرلند در زمینه‌ی اعمال اصول و متدولوژی ارگونومیک به کامپیوتر، دستگاه‌های جانبی و نظام‌های کاربردی آن پیشگام شدم و نهایتا موفق به ابداع کلونایزر، نسل جدید کامپیوتر گردیدم.این اختراع در اداره‌ی ثبت اختراعات امریکا به ثبت رسید و ثبت بین‌المللی روش دیجیتال کلون با توجه به مقاوله نامه همکاری اختراعات (PCT) در فوریه سال ‌٢٠٠٢ منتشر شد.
کاشانی گفت: کلونایزر برای استفاده‌ی آسان همگان، اعم از مبتدی و ماهر، در هر سن و هر شغل و هر مقطع تحصیلی می‌تواند جایگزین تجهیزات متعدد محل کار و خانه، کامپیوتر و نرم افزارهای متعدد آن، پرینتر، اسکنر، فتوکپی، فاکس، تلفن، موبایل، دستگاه ضبط و پخش ویدئو و DVD/MP3/CD تلویزیون، رادیو، سینمای خانگی و غیره گردیده و با بهره گیری از مدل نرم افزاری خود زمان یادگیری را کوتاه و الزام به دانستن زبان دوم را برطرف ساخته است به گونه‌ای که کاربران بدون آشنایی قبلی با تجهیزات مزبور ظرف چند ساعت خواهد توانست به طورخود آموز نحوه‌ی کار با کلونایزر را فرا گیرند.
وی درباره‌ی هزینه‌های‌ این طرح گفت: سرمایه‌گذاری طرح، حدود ‌١٥٠ میلیارد ریال بوده که ‌٤٠ میلیارد آن آورده‌ب سهامداران، به نسبت ‌٦٠ درصد شرکت دیجیتال کلون و ‌٤٠ درصد گسترش انفورماتیک و ‌١١٠ میلیارد ریال وام‌های اخذ شده شرکت می‌باشد، نرخ بازده داخلی طرح ‌٩٢ درصد می‌باشد.از کل سرمایه‌گذاری طرح ‌١١٥ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ثابت و مواد اولیه بوده و ‌٣٥ میلیارد ریال آن صرف هزینه‌های تحقیق و توسعه شده است.تعداد پرسنل تولید شرکت حدود ‌١٤٠ نفر بوده که در ظرفیت کامل به ‌٢٥٠ نفر می‌رسد، پرسنل واحد تحقیق، توسعه و مهندسی شرکت حدود ‌١١٠ نفر بوده است.
وی در پایان گفت: میزان تولید در سال اول ‌٢٠ هزار دستگاه و در ظرفیت کامل با تجهیزات موجود‌٢٤٠ هزار دستگاه در سال می‌باشد. در همین مرحله شرکت‌های معتبر بین‌المللی در عرصه‌ی IT از جمله Teac ژاپن، تقاضای خرید تکنولوژی و احداث خط تولید کلونایزر را برای مالزی نموده اند،که کپی تفاهم نامه مربوطه به سازمان گسترش تسلیم گردیده است.

  • ۸۴/۱۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">