ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سعید کریمی- به دلیل تأمین نشدن اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افتتاح پروژه‌های گام اول توسعه وزارت فناوری اطلاعات، ارتباطات به تعویق افتاده است.

یک مقام آگاه درگفت و گو باخبرنگار خبرگزاری شهر با بیان این مطلب افزود: سال گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات 5 تفاهمنامه مختلف را با 4 وزارتخانه و قوه قضائیه تحت عنوان گام اول توسعه به امضا رسانید که این تفاهمنامه باید تا پایان مردادماه سال جاری به بهره برداری برسد که به دلیل تأمین نشدن اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این کار به تعویق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: اعتبار تفاهمنامه‌‌های گام اول توسعه از محل اعتبارات وزارتخانه فناوری اطلاعات و ارتباطات تأمین خواهد شد اما اجازه جابجایی این اعتبارات باید از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صادر شود که علیرغم قول‌های داده شده این امر تا کنون محقق نشده است.

این مقام آگاه گفت: مبلغ پیشنهادی وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات برای طرح گام اول توسعه بین 400 تا 500 میلیارد ریال است که تا کنون مبلغ 370 میلیارد ریال آن طی 5 تفاهمنامه برای اجرای 36 پروژه اختصاص یافته است که برخی از این پروژه‌ها درمرحله مناقصه قرار دارد اما هنوز بودجه آن تأمین نشده است.

وی افزو: برای پینشهادها و درخواست‌های پروژه‌های وزارت بهداشت و درمان، وزارت آموزش و پرورش و قوه قضائیه به پایان رسیده و در مرحله مناقصه قرار دارد و بررسی پیشنهادها و درخواست‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بازرگانی نیز ظرف یک ماه آینده نهایی می‌شود.

این مقام آگاه در خصوص بقیه بودجه اختصاص یافته به گام اول توسعه گفت: 100 میلیارد ریال بودجه نیز به سازمان محیط زیست، سازمان ملی جوانان، وزارت کشور، سازمان تربیت بدنی،‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اختصاص یافته است که نیازها و پروژه‌های سازمان‌های مربوطه به وزارت ICT رسیده و تیم فنی در حال بررسی آنها می‌باشد تا تفاهمنامه‌های مرتبط با آنها نیز به امضا برسد.

  • ۸۴/۰۴/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">