ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش انتظارات از شورای عالی فضای مجازی

| شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

علی شمیرانی - شورای عالی فضای مجازی عصر روز چهارشنبه هفته‌ گذشته نخستین جلسه خود را با یک تغییر مهم آغاز کرد.

دبیر این شورا محمد حسن انتظاری جای خود را به ابوالحسن فیروزآبادی داد. تغییری که به دوگانگی در راس این شورا پایان داده و احتمالا دیگر اخبار ضد و نقیض از شورای عالی فضای مجازی به بیرون درز نخواهد کرد.

چراکه ابوالحسن فیروزآبادی مستقیما از دولت به سمت دبیری این شورا منصوب شد و مهمترین مسوولیت فیروزآبادی در دولت، قایم مقامی وزیر کار بود.

بر اساس سوابق منتشره، سید ابوالحسن فیروزآبادی متولد 1340 در نجف اشرف است. پدر وی مرحوم آیت‌الله فیروزآبادی از روحانیون حوزه علمیه قم بوده است.

وی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق با گرایش مخابرات از دانشگاه علم و صنعت بوده و در سال 92 گفته می‌شد در مرحله دفاع از تز دکتری مدیریت استراتژیک خود در دانشگاه عالی دفاع ملی بوده است.

در زمان آغاز به کار دولت یازدهم یعنی دو سال قبل نیز نام وی به عنوان یکی از کاندیداهای اصلی تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد که این موضوع و در نهایت انتصاب وی به قایم‌ مقامی وزیر کار، گویای نزدیکی او به دولتمردان فعلی است.

اما این تنها مسوولیت‌های دولتی دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی نیست که احتمال نوعی سکوت و آرامش در راس این شورا را ایجاد می‌کند. بلکه سابقه کاری و حرفه‌ای دبیر جدید نیز گویای آن است که او خیلی اهل رسانه‌ای کردن مسایل حوزه کاری خود نیست.

فی‌نفسه البته رویه مذکور، پدیده‌ای منفی تلقی نشده و مهمتر از رویکرد دبیر شورا، این خروجی و سرعت عملکرد شورای عالی فضای مجازی در دور جدید است که نفع و زیان آن متوجه حوزه ICT کشور خواهد شد.

به هر حال اکنون با ماموریت‌های محوله و تغییرات ایجاد شده در این شورا، انتظارات برای تسهیل و تسریع گردش کار در شورای عالی فضای مجازی بیش از گذشته شده است. (منبع:فناوران)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">