ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش بودجه شرکت های مخابراتی

| دوشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۸۵، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس کمیته مخابرات مجلس گفت: بودجه سال آینده 34 شرکت مخابراتی که در قالب اصل 44 باید واگذار شوند روند صعودی داشته و این شرکتها هزینه بر شده اند.

رمضانعلی صادق زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در سال 83 برای طرح تکفا 120 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته بودند که متأسفانه از سال گذشته ردیف بودجه‌ای خاصی برای چنین طرحهایی در لایحه دولت برای توسعه صنعت IT کشور حذف شده است و در لایحه بودجه سال آینده کشور هیچ ردیفی برای کمک به توسعه صنعت IT کشور در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: البته دستگاه های اجرایی مخابراتی می توانند از محل درآمدهای خود برای بخش IT بودجه‌ای را در نظر بگیرند ولی برای این امر دریفی در لایحه پیش بینی نشده است.

وی با بیان اینکه سال آینده باید انتظار رکود را در صنعت IT کشور داشته باشیم، گفت: نگرانی شرکتهای خصوصی و غیردولتی در این رابطه کاملا صحیح و قابل درک است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: در خصوص واگذاری شرکت های دولتی نیز طبق اصل 44 قانون اساسی 7هزار میلیارد تومان درآمد از محل واگذاری این شرکتها پیش بینی شده است که 4هزار میلیارد تومان آن بدهی دولت به سازمان هایی چون تأمین اجتماعی است.

وی گفت: 34 شرکت مخابراتی نیز در قالب اصل 44 قانون اساسی باید واگذار شوند که در لایحه بودجه سال 86 کشور شاهد رشد و روند صعودی بودجه آنها هستیم یعنی این شرکتها که باید به بخش خصوصی واگذار شوند هزینه بر شده اند و در حال توسعه هستند.

رئیس کمیته مخابرات مجلس به برگزاری جلسه با مسئولان شرکت های پست و فرودگاه پیام برای بررسی بودجه آنها در سال آینده اشاره و عنوان کرد: مجلس با وزیر ارتباطات، مسئولان شرکت های مادر تخصصی مخابرات ایران، شرکت ارتباطات سیار، زیرساخت نیز جلسه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: متاسفانه نقش مجلس در مورد بودجه سال آینده تحول آفرین نیست و تنها شاید بتواند 4 تا 5 درصد بودجه دستگاهها را جابه جا کند.

  • ۸۵/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">