ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش ظرفیت پهنای‌باند در سال جاری

| چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۲:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: جلساتی را با سرویس‌دهنده‌های بین‌المللی برای افزایش پهنای باند داشتیم که قطعا افزایش پهنای باند‌مان را در سال جاری انجام و پی‌گیری خواهیم کرد تا بتوانیم به تقاضاهای جدید به موقع جواب دهیم که البته اکنون هم مشکلی نداریم.

حسن کریمی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این که ظرفیت پهنای باند کشور در طول برنامه پنج ساله چهارم 11 برابر شد اظهار کرد: ظرفیت پهنای باندمان در سال 84، 12 خط STM1 و در پایان سال 87، 74 خط STM1 بود که این ظرفیت در پایان سال 88 به 137 خط STM1 رسید.

وی افزود: هدف دیگر ما این است که بتوانیم ظرفیت‌های اضافی را برای خودمان ایجاد کنیم که با قطعی‌های بین‌المللی مشکلات عمده برایمان بوجود نیاید، بنابراین امسال افزایش خوبی خواهیم داشت.

مدیر کل مهندسی عملیات و هماهنگی شبکه دیتای شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: اکنون برای تقاضاهای شرکت‌های بزرگ سرویس‌دهنده کشورمان پاسخ‌گو هستیم و هیچ تقاضایی را بدون پاسخ نگذاشتیم.

او تصریح کرد: بنابراین در حال حاضر میزان پهنای باند برای تقاضاهایمان کافی است اما بحثی که برای افزایش ظرفیت داریم این است که ظرفیت‌هایمان را چنان افزایش دهیم که موارد پیش‌بینی نشده و قطعی کابل بین‌المللی که چندی پیش شاهد آن بودیم را هم پوشش دهیم که البته کار بسیار مهم و بزرگی است که در حال کار برروی آن هستیم.

کریمی با بیان اینکه هر STM1 درواقع ظرفیت پایه‌ای است که ما خودمان را با آن می‌سنجیم و هر STM1 حدود 5/155 مگ است گفت: ما در کشورمان مسیرهای متعدد فیبر داریم و مسیرهای جایگزین هم حداقل برای ظرفیت‌های فعلی‌مان و شاید بیش از آن ظرفیتی است که اکنون در حال استفاده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون درباره پهنای باند بین‌المللی باید ظرفیت کشورهای خارجی و شرکت‌های بزرگ بین‌المللی جهان را بسنجیم و بینیم چه ظرفیت‌هایی دارند و چه مسیرهایی جایگزینی برای آن دارند.

به گزارش ایسنا کریمی پیش از این نیز با بیان این که افزایش ظرفیت که باید از ارائه‌کنندگان پهنای باند بین‌المللی خریداری شود، طبق برنامه انجام خواهد شد و مشکلی در این باره وجود ندارد، اظهار کرده بود: بخش اصلی این پروژه نصب تجهیزات است که تا پایان سال انجام خواهد شد که به تدریج و با توجه به نیاز، ظرفیت پهنای باند افزایش پیدا خواهد کرد. اما این که استفاده از ظرفیت در داخل کشور چه زمان به 20 برابر ظرفیت کنونی برسد، شاید تا پایان امسال هم تقاضا برای این ظرفیت وجود نداشته باشد اما این شرکت آماده پاسخگویی به نیاز مشتریان است.

او تصریح کرده بود: برای این که طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده پیش برویم باید هاب منطقه در حوزه دیتا باشیم که در این راستا پروژه بزرگ هسته ملی شبکه اینترنت (IP/MPLS ) را در درست اقدام داریم؛ سال گذشته برنده مناقصه هسته ملی شبکه اینترنت مشخص شد که با اجرایی شدن این پروژه پهنای باند قابل ارائه به متقاضیان، به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا می‌کند. این افزایش در بخش بین‌المللی حدود 20 برابر ظرفیت پهنای باند کنونی خواهد بود و تمام این پیشرفت‌ها برآوردن نیاز کاربران را تا حد نیاز آنان امکان‌پذیر می‌کند.

  • ۸۹/۰۲/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">