ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش موج مردمی پوشاندن دوربین موبایل

| سه شنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

هکرها و افراد سودجو، ریزترین حرکات کاربران را از طریق دوربینهای وسایل ارتباطی زیرنظر می‌گیرند؛ رئیس FBI به تازگی از پوشاندن دوربین وسایل ارتباطی شخصی خود خبر داده و گفته: می‌دانم افرادی باهوش‌تر از من در فضایی دیگر، تمام حرکات من را زیر نظر می‌گیرند.

به گزارش گاردین؛ در دهه اخیر شرکتهای سازنده وسایل ارتباطی درصدد افزایش کیفیت دوربینهای موجود در وسایل تولیدی خود بوده‌اند این در حالی است که محققان و کارشناسان تکنولوژی و وسایل ارتباطی، همواره از جاسوسی کردن هکرها و دیدن دائمی افراد از طریق دوربینهای جلویی گوشیها خبر می‌دهند؛ به گونه‌ای که هکرها کوچکترین حرکات ما را نیز می‌توانند به بهترین کیفیت از طریق این دوربینها مشاهده کنند.

ماه گذشته رئیس سازمان ‌FBI؛ جیمز کامی (James Comey) در سخنانی اعلام کرد: من همواره دوربین وسایل شخصی خودم را به وسیله یک نوار می‌پوشانم چرا که می‌دانم افرادی باهوش‌تر از من در فضایی دیگر، تمام حرکات من را زیر نظر می‌گیرند.

به تازگی نیز برخی از خبرنگاران شبکه‌های امریکایی هم بر لزوم پوشاندن دوربینهای وسایل ارتباطی تاکید کرده‌اند البته موضوع پوشاندن دوربینهای این نوع وسایل ارتباطی برای کسانی که از خطرات آن آگاهی دارند، موضوع تازه‌ای نیست به عنوان مثال Eva Galperin یکی از کارشناسان سازمان بنیاد مرز الکترونیکی امریکا (EFF) اظهار داشته که از سال 2007 دوربین وسایل شخصی خود را پوشانده است.

سازمان بنیاد مرز الکترونیکی امریکا در سال 2013 از تولید یک سری برچسب برای پوشاندن دوربینهای وسایل ارتباطی خبر داد و یکی از سخنگویان این سازمان اظهار داشته است که فروش این محصولات، تبدیل به امری معمول با روند افزایشی در میان مردم امریکا شده است.

این دوربینها تنها به لپ‌تاپ و موبایلها ختم نمی‌شود؛ یکی از هکرها به تازگی تلویزیون هوشمند یک زن و شوهر جوان را هک و روابط آنها را فیلمبرداری و ضبط و سپس آن را در فضای مجازی منتشر کرد لذا ترس و وحشت امروزه در همه خانه‌ها وجود دارد.

به گزارش تسنیم امروزه شرکتها به‌دنبال راه‌حلی برای این مشکلات هستند به عنوان مثال شرکت Amazon به تازگی بلندگوهای هوشمندی طراحی کرده است که به‌جز صاحب اصلی خود از کسی دستور نمی‌گیرد لذا امکان هک و نفوذ به آن تقریباً امری غیرممکن است.

شرکت گوگل هم قصد دارد که در سال جاری، نرم‌افزاری به نام گوگل هوم (Google Home) به بازار ارائه کند که شبیه به دستگاه شرکت آمازون کار کند و امکان نفوذ به آن به جز صاحب اصلی آن، وجود نداشته باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">