ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش 3 برابری ظرفیت زیرساخت

| سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۸۹، ۰۳:۳۸ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شبکه مستقل سیگنالینگ کشوری و شبکه ترانزیت ارتباطات شمال به جنوب در راستای طرح توسعه شبکه ارتباطات و انتقال زیرساخت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، این دو پروژه شرکت ارتباطات زیرساخت صبح امروز سه شنبه با حضور وزیر ارتباطات، معاونان و مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت و جمعی از نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسما راه اندازی شد.
راه اندازی شبکه مستقل سیگنالینگ کشوری

محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در این مراسم گفت: این شرکت در راستای ایفای وظایف حاکمیتی خود با استفاده از شبکه توانمند مراکز سوییچ (مشتمل بر یکصد مرکز سوییچ راه دور و سه مرکز سوییچ بین الملل) ارتباطات مخابراتی اقصی نقاط کشور با یکدیگر و ارتباطات مخابراتی کشور با سایر کشورهای دنیا را برقرار می کند.

وی گفت: شبکه سیگنالینگ مستقل کشوری "SSTP" با هدف بهینه سازی ارتباطات تلفنی ملی و بین المللی کشور و مدیریت کامل بر این ارتباطات در شرکت ارتباطات زیر ساخت طراحی و اجرا می شود.

خسروی ادامه داد: با اجرای این طرح که با تلاش کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت به مرحله بهره برداری می رسد ایران توانایی ترانزیت بین المللی سایر کشورها و اپراتورهای منطقه را خواهد داشت و حرکتی در جهت تبدیل به هاب منطقه را محسوب می شود.

وی گفت: در این طرح امکان ارائه سرویس شبکه نسل آینده NGN پیش بینی شده است و با راه اندازی آن شرکت ارتباطات زیر ساخت با برخورداری از یک شبکه مستقل سیگنالینگ تمامی ارتباطات بین مراکز سوییچ شبکه زیر ساخت با یکدیگر را تامین کرده و علاوه بر ارتباطات با اپراتورهای مخابراتی کیفیت بالا و امنیت را نیز تامین می کند.

وی ظرفیت شبکه را بالغ بر 6600 لینک سیگنالینگ پرظرفیت و کم ظرفیت خواند که در نوع خود ردیف شبکه های سیگنالینگ بزرگ در دنیا به حساب می آید.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: در این پروژه افزایش امنیت به منظور جلوگیری از احتمال هرگونه هک شدن تجهیزات، شبکه کاملا اختصاصی طراحی شده و از طریق شبکه عمومی دیتا و اینترنت قابل دسترسی نیست.

وی مدیریت متمرکز و کاهش هزینه های نگهداری با استفاده از ساده سازی شبکه و همچنین استفاده از فناوری های نوین به منظور بسترسازی لازم در جهت مرحله گذر از شبکه TDMبه NGN را از اهداف این شبکه دانست و گفت: تامین ارتباطات بین اپراتورهای مخابراتی ثابت و سیار و تفکیک و تعیین حجم ترافیک ارتباطات بین آنها (ACCOUNTING & SCREENING) در راستای ایفای وظایف اساسنامه است.

خسروی همچنین به قابلیت و توانمندی شبکه سیگنالینگ اشاره کرد و گفت: با طراحی این شبکه در دو طرح مجزا امنیت شبکه حفظ خواهد شد.

مدیرعامل زیرساخت افزود: این شبکه انعطاف پذیری بالایی جهت ارائه سرویس رومینگ بین المللی اپراتورهای تلفن سیار دارد و ایجاد توانمندی های لازم برای تبدیل ایران به هاب منطقه در جهت ترانزیت سیگنالینک کشورهای منطقه از دیگر قابلیت های این شبکه است.
افزایش ظرفیت شبکه انتقال زیرساخت با پروژه ترانزیت شمال - جنوب

خسروی در مورد طرح توسعه شبکه انتقال زیرساخت که پروژه ترانزیت ارتباطات شمال - جنوب را شامل می شود اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی شبکه های مادر مخابراتی و ارتباطی کشور وظیفه خود می داند تا نیازهای ارتباطی اپراتورهای داخلی و خارجی را تامین کرده و ظرفیت مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به مزیت ها و ظرفیت های بالای انتقال فیبرنوری سعی شده شبکه ملی فیبرنوری گسترش یابد افزود: یکی از اهداف مهم برنامه پنج ساله چهارم توسعه شبکه انتقال زیرساخت است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: با پیاده سازی پروژه توسعه شبکه انتقال زیرساخت ظرفیت این شبکه به سه برابر افزایش یافته است و استفاده از تکنولوژی های روز مانند DWDM و NG-SDH در این طرح باعث می شود که ترافیک دیتا با ظرفیت بالا امکان پذیر شود.

علاوه بر این بهره گیری از فناوری هایی مانند GMPLS و ASON حفاظت بهتر از شبکه و بازیابی هوشمند قطعی های احتمالی را امکان پذیر می سازد.

وی از ویژگی های این طرح به افزوده شدن 250 هزار لینک E1 به ظرفیت انتقال زیرساخت، بهره مندی 62 ایستگاه از فناوری هوشمند و بهره گیری از 30هزار کیلومتر فیبرنوری اشاره کرد و ادامه داد: حفاظت هوشمند ترافیک و بازیابی قطعی های احتمالی، مسیریابی هوشمند ترافیک ها و امکان ارائه SLA یا توافقنامه سطح خدمات با اپراتورهای خارجی و مدیریت یکپارچه شبکه از جمله دستاوردهای این طرح است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به پوشش پنج درگاه بین الملل در مرز بازرگان، آستارا، بندرعباس، جاسک و چابهار در راستای اجرای ترانزیت ارتباطات شمال - جنوب گفت: با این پروژه علاوه بر رفع گره های ارتباطی موجود در ترافیک دیتای بین الملل این مسیر را به یکی از مسیرهای قدرتمند بین الملل تبدیل کرده که گام بزرگی برای تحقق شعار "ایران هاب منطقه " برداشته می شود.

وی تصریح کرد: اجرای این پروژه، این فرصت را برای ما ایجاد می کند تا کشورهای همسایه دارای حجم بالای ترافیک مخابراتی برای انتقال ارتباطات از مسیر ایران استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه این طرح امکانات مناسب تری را برای انتقال ترافیک دیتای بین الملل برای کشورمان فراهم می کند، افزود: این کابل نوری می تواند یک مسیر موازی با کابلهای دریایی بین المللی منطقه در مسیر غرب - شرق محسوب شود.

وی گفت: این شبکه نوری یک مسیر پشتیبان برای مسیرهای پر ترافیک کابل هایی محسوب می شود که از کانال سوئز عبور می کنند و در آینده به عنوان یک مسیر اصلی و یا جایگزین بخشی از ترافیک جهانی را منتقل می کند.

  • ۸۹/۰۵/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">