ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش 70 هزارتومانی قیمت سیم کارت

| شنبه, ۸ بهمن ۱۳۸۴، ۰۳:۵۸ ب.ظ | ۱ نظر

بر اساس اظهارات فروشندگان سیم‌کارت تلفن همراه، در بازار امروز تهران، قیمت سیم‌کارت‌ها 60 تا 70 هزار تومان نسبت به هفته‌ی‌ گذشته افزایش داشته است.
به گزارش (ایسنا)‌، سیم‌کارت صفر با کد دو تا 740 هزار تومان خریداری و تا 750 هزار تومان به فروش می‌رسد.
همچنین سیم‌کارت صفر با کد پنج تا 670 هزار تومان خریداری و تا 680 هزار تومان به فروش می‌رسد.
گفتنی است، سیم‌کارت صفر با کد شش نیز تا 660 هزار تومان خریداری و تا 670 هزار تومان به فروش می‌رسد وسیم کارت صفر با کد سه نیز تا 700 هزار تومان خریداری شده و تا 710 هزار تومان به فروش می‌رسد.
همچنین سیم‌کارت تالیا، نیز به مبلغ 80 تا 90 هزار تومان خریداری و تا 95 هزار تومان به فروش می‌رسد.

در همین رابطه رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی در باره‌ی ارزیابی خود از بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌ها گفت: با توجه به پایان واگذاری سیم‌کارت‌ها این افزایش قیمت طبیعی بود چون فعلا سیم کارت جدیدی برای واگذاری وجود ندارد .
«افشار فروتن لاریجانی» در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به افزایش قیمت سیم‌کارت ‌ها در روزهای اخیر و با اشاره به ثبت نام نامحدود تلفن همراه گفت: همین امر خود به این افزایش قیمت‌کمک کرده و واسطه‌ها نیز به آن دامن زدند.
فروتن با بیان این که در حال حاضر تنها 10 درصد از مردم کشور از تلفن همراه استفاده می‌کنند، گفت: این میزان درصد قابل توجهی نیست بنابراین تا زمانی که تقاضا ادامه داشته باشد باید شاهد افزایش قیمت بود .
به اعتقاد وی واگذاری می‌تواند دلیلی بر کاهش قیمت باشد ولی ثبت‌نام سیم‌کارت‌ها به هیچ عنوان دلیلی بر کاهش قیمت نخواهد بود.
فروتن با ا شاره به ثبت نام نامحدود تلفن همراه از طرف شرکت ارتباطات سیار گفت: با این کار، مخابرات خود به افزایش واسطه‌ها جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه کمک می‌کند.
و این در حالی است که پیش از این نیز «فروتن لاریجانی،رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی گفته بود: ثبت نام نامحدود قیمت‌ها را کاهش نخواهد داد، زیرا بازار مجددا در دست کسانی خواهد افتاد که هدفشان تجارت در این حوزه است، و از طرفی همه‌ی کسانی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده و چندین سیم کارت ثبت نام می‌کنند، خود برای افزایش قیمت آن‌ها در بازار تلاش خواهند کرد و مجددا بازار در دست کسانی می‌افتد که جهت سرمایه‌گذاری وارد بخش تلفن همراه شدند.

  • ۸۴/۱۱/۰۸

نظرات  (۱)

لطفا قیمت سیم کارت ها را به روز اعلام فرمائید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">