ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

افزایش78 درصدی پرداخت الکترونیکی قبوض

| دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۴:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت خدمات انفورماتیک در آستانه روز جهانی ارتباطات اعلام کرد: توسعه خدمات نوین بانکی با استفاده از آخرین فن آوریهای ارتباطات و اطلاعات 78 درصد افزایش را در پوشش تراکنش های قبوض فراهم آورد.

به گزارش شرکت خدمات انفورماتیک، پوشش قریب به 8 میلیون 193 هزار و 354 هزار تراکنش مربوط به پرداخت قبوض در بانک طی فروردین ماه سال جاری، تنها در بانک های طرف قرارداد شرکت یادشده با استفاده از محصولات این شرکت در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، 78 درصد افزایش نشان می دهد.

استقبال روزافزون مردم برای استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی به گونه ای بوده است که در اسفند ماه سال 1388 جمع پردازش تراکنش های انجام شده از طریق سیستم های این شرکت در قالب بانکداری اینترنتی, همراه بانک، تلفنبانک، پایانه های فروش، خودپردازها، کارت های خرید و اعتباری، سیستم های پرداخت ملی همچون«شتاب، ساتنا، پایا، تابا» و خدمات اختصاصی بانکها مانند سیبا و شیبای بانک ملی، بانک صادرات و سپهر کارت و غیره به 480 میلیون فقره رسیده است. این تعداد در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 49 درصد افزایش نشان می دهد.

یادآور می شود شرکت خدمات انفورماتیک در پی تصویب طرح جامع اتوماسیون بانکی در سال 1372 توسط بانک مرکزی فعالیت خود را با هدف تامین و تجهیز صنعت بانکداری کشور به آخرین دستاوردهای بانکداری الکترونیک آغاز کرد و توانست با اتکا به توان داخلی تحول شگرفی در ساختار بانکداری کشور ایجاد کند.

این شرکت توانست با اجرا و توسعه سوییچ ملی کشور (شتاب) زیرنظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سال 1381 و توسعه بانکداری الکترونیک زمینه مناسبی برای طرح جدی موضوع دولت الکترونیک و اتوماسیون های کلان در سطح کشور ایجاد کند.

  • ۸۹/۰۲/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">