ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

گفت: امروز در تمام رشته‌ها و حوزه‌ها جوانان موفق شدند تا بدون تکیه به خارج از مرزها پیشرفت‌های وسیع و ارزشمندی را به دست آورند، به حدی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا و اسلام یکی از قدرت‌هایی است که نه در منطقه بلکه در سطح بین‌المللی نیز نقش موثری دارد.
سردار محمدرضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان در خصوص دستاوردهای پلیس فتا اصفهان گفت: در مجموع میزان وقوع و پرونده‌ها در این حوزه ۷.۱ درصد و میزان کشفیات ۹.۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایمنا وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری یارانه‌ای ۶.۷ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی ۳۸ درصد رشد داشته است که لازم است آگاهی‌بخشی به مردم و توجه به بایدها و نبایدها توسط پلیس به مردم آموزش داده شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مزاحمت‌های اینترنتی ۳۴ درصد کاهش، دسترسی غیرمجاز ۱۳.۸ درصد افزایش، سایر جرایم از جمله نشر اکاذیب ۴۵ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به مهم‌ترین و شاخص‌ترین پرونده‌های انتظامی در ۱۰ ماه گذشته، گفت: کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون ریالی با ترفند دریافت بیعانه در نجف‌آباد و شهرستان‌های اطراف، کلاهبرداری دو میلیارد ریالی با ترفند رهن آپارتمان، اسکیمر ۶۴۵۰ کارت بانکی در عوارضی کاشان با مبلغ ۱۰ میلیارد ریالی بود که کشف و متهمان دستگیر شدند.

سردار میرحیدری تصریح کرد: در سال جاری بازدیدهای نظارتی از واحدهای صنفی و اینترنتی شش درصد رشد کرده است و شناسایی کسب و کار اینترنتی جدید و بدون مجوز ۳۸ درصد رشد شناسایی و معرفی کردن به صنف مربوطه داشته است.

وی گفت: ۱۱۰ جلسه آموزش همگانی با موضوع آسیب‌های فضای مجازی و سواد رسانه‌ای در سطح جامعه برگزار شده است، همچین ۳۰۰ مورد محتوای آموزشی پیشگیرانه در بستر رسانه‌های نوین تولید شده است، در حوزه مشاوره ۷۸ هزار و ۶۴۲ مورد به تماس شهروندان از طریق مرکز فوریت‌های سایبری فتا پاسخگویی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: ۵۴۷۰ مورد مسدودسازی حساب، ۹۸۳ مورد مسدودسازی سیم کارت و ۳۹۶۱ مورد مسدودسازی لینک جعلی فیشینگ صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ طرح استانی اجرا شده که بازخورد خوبی برای ارتقای سطح امنیت در حوزه سایبری داشته است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی گشت‌های ویژه برای مبارزه با جرایم خشن از جمله اقداماتی بود که در فصل گذشته برای ارتقای سطح امنیت انجام شد، همچنین نزدیک به ۹۰ تیم گشتی با شکل جدید و نیروهای زبده و آموزش دیده فعال کردیم که هدف از ارتقای سطح امنیت در محلات است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه شماره مرکز فوریت‌های پلیس فتا ۰۹۶۳۸۰ است، افزود: این شماره باید اطلاع‌رسانی شود تا با انعکاس نظرات کارشناسان پلیس فتا بتوانند مردم را نسبت به این حوزه آگاه کنند و مردم نیز جرایم را به صورت گسترده به این مرکز اطلاع دهند.

وی با اشاره به اینکه تماس‌های مردمی با ۱۹۷ حدود ۱۳ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: میزان ملاقات حضوری شهروندان با این سامانه نیز ۳۳ درصد رشد داشته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">