ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امکان مکالمه مشترکان همراه اول تا سقف ودیعه

| يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۳۸۹، ۰۳:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات گفت: مشترکان تلفن همراه می‌توانند در یک دوره و پیش از صدور صورت‌حساب دو ماهه تا سقف ودیعه با تلفن همراه خود مکالمه کنند و ارتباط آنها قطع نخواهد شد.

به گزارش فارس، رضا تقی پور در حاشیه همایش دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مشکلی در زمینه زیرساخت‌های ارتباطی لازم برای ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت نداریم، در عین حال که این ظرفیت نیز روز به روز در حال توسعه است و با افتتاح فاز اول شبکه ملی اطلاعات در مهرماه سال جاری ظرفیت داخل کشور به 470 گیگابیت در ثانیه افزایش می یابد.

وی ادامه داد: به این ترتیب برای هیچ یک از خدمات دولت الکترونیک، تجارت الکترونیک، آموزش از راه دور مشکل زیرساخت ارتباطی وجود نخواهد داشت.

تقی پور همچنین در خصوص زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، خاطر نشان کرد: در بحث زیرساخت‌های IT بخش‌هایی را باید دستگاهی که متولی آن خدمت هستند به صورت نرم افزار آماده کنند و به صورت الکترونیک روی سایت‌های خود قرار دهند تا مردم بتوانند از مسیر درگاه‌های تعریف شده خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.
* سنجش خدمات الکترونیک در 4 فاز اطلاع رسانی، تعاملی، تراکنش و تکامل

وی ادامه داد: در حال حاضر 70 خدمت به صورت نیمه الکترونیکی و تمام الکترونیک به مردم ارائه می‌شود که در 4 بخش اطلاع رسانی، تعاملی، تراکنش و تکامل تقسیم می‌شود و تا پایان برنامه پنجم باید به 350 خدمت افزایش یابد.

وزیر ارتباطات در خصوص فاز اطلاع رسانی، گفت: در این فاز کاربران با مراجعه به سایت‌های مختلف مطلع می‌شوند که خدمت مورد نظر را چگونه باید دریافت کنند.

وی ادامه داد: فاز بعدی فاز تکاملی است که یک عمل دوجانبه مانند پرکردن فرم و ارسال نامه در این فاز صورت می‌گیرد؛ فاز سوم فاز تراکنش است و کاربر می‌تواند هزینه خدمت دریافت شده را به صورت الکترونیکی پرداخت کند.

تقی پور خاطرنشان کرد: در فاز آخر که فاز تکامل است خدمت مورد نظر از طریق پست ارسال می‌شود.
* خطوط مشترکان همراه اول در یک دوره با کارکرد تا سقف ودیعه قطع نمی‌شود

وزیر ارتباطات همچنین در خصوص قطع ارتباط مشترکان تلفن همراه در صورت رسیدن به سقف ودیعه، گفت: مشترک می تواند در یک دوره تا سقف ودیعه از تلفن همراه خود استفاده کند و تلفن وی قطع نمی‌شود؛ برای مثال اگر شخصی صاحب خط 912 با ودیعه 288 هزار تومانی باشد در یک دوره می‌تواند تا سقف 288 هزار تومان مکالمه کند.

وی ادامه داد: اما زمانی که صورتحساب دو ماهه صادر می‌شود یعنی صورت حساب باید پرداخت شود نه اینکه انبار گردد؛ بنابراین در یک دوره دوماهه و پیش از صدور صورت‌حساب مشترکان می‌توانند تا سقف ودیعه صحبت کنند.
* پیش‌بینی ایجاد 8 هزار دفتر ICT روستایی در برنامه پنجم

وزیر ارتباطات همچنین یادآور شد: در حال حاضر 9هزار و 906 دفتر فناوری اطلاعات روستایی و 5 هزار و 816 دفتر شهری دایر است که البته تعداد این دفاتر برای خدمات الکترونیک به اقصی نقاط کشور کافی نیست و در برنامه پنجم ایجاد 8 هزار دفتر ICT‌روستایی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در شهرها نیز دفاتر به تناسب تقاضا و کشش بازار ایجاد خواهد شد که تصمیم گیری در خصوص تعداد دفاتر شهری در کارگروهی که ریاست آن با دکتر فروزنده است انجام خواهد شد.

  • ۸۹/۰۵/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">