ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امکان واگذاری مخابرات با تحقق دو شرط

| شنبه, ۵ مرداد ۱۳۸۷، ۰۵:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت بورس گفت: در صورت ارایه اطلاعات مالی شرکت مخابرات و تعهدنامه وزارت ارتباطات در هفته جاری ، امکان عرضه سهام این شرکت در هفته آینده وجود دارد.

علی رحمانی در گفت و گو با فارس ، در خصوص آخرین وضعیت عرضه سهام شرکت مخابرات اظهار داشت : این شرکت بزرگ اصل چهل و چهاری در حالی آماده قیمت گذاری و کشف قیمت در بورس است که در صورتی که اطلاعات مالی حسابرسی شده و تعهدنامه سهامدار عمده‌ (وزارت ارتباطات ) تا روز سه شنبه جاری ارایه شود هفته آینده این عرضه اولیه شرکت مخابرات در بازار اول بورس انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بورس امانت دار مردم است و باید با شفاف سازی کامل شرایط سرمایه گذاری پایدار و اعتماد عموم مردم را فراهم کند.

این خبر در حالی از سوی مدیر عامل بالاترین مقام اجرایی بازار سرمایه کشور اعلام شد که جدیدترین پیگیری های فارس حکایت از آن دارد که روز چهارشنبه گذشته اطلاعات مربوط به افزایش سرمایه شرکت اعلام شده که مدیران و مسئولین شرکت مخابرات باید اقدام به ثبت سرمایه

4 هزار و 580 میلیارد تومانی در اداره ثبت شرکت ها و دریافت گواهی سپرده سهام از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و ارایه آن به سازمان خصوصی سازی کنند.

از سوی دیگر به گفته نجفی علمی رئیس سازمان حسابرسی تا روز سه شنبه جاری اطلاعات حسابرسی شده مالی و EPS شرکت مخابرات اعلام خواهد شد اما با توجه به نگرانی هایی موجود در خصوص آینده این شرکت وزارت ارتباطات به عنوان سهامدار اصلی شرکت مخابرات باید براساس تبصره ماده 161 قانون تجارت اقدام به ارایه تعهدنامه هایی کند که بر اساس آن چنانچه بعد از واگذاری عرضه سهام گزارش های مالی و چگونگی مالیات افشا نشود و یا دیگر دعاوی و بدهی اعلام نشده باشد اقدام به جبران ضرز و زیان کند.

این در حالی است که وزارتخانه های اقتصاد و صنایع و نفت در خصوص واگذاری سهام شرکت های زیر مجموعه خود چنین تهعد نامه هایی را به سازمان های خصوصی سازی و بورس و شرکت بورس ارایه کرده اند.

با این همه باید دید آیا تا پایان هفته جاری اقداماتی چون اطلاعات مالی حسابرسی شده ، ثبت افزایش سرمایه و تهعدنامه شرکت مخابرات ارایه خواهد شد یا خیر که در صورت طی این چند مرحله می توان به شکستن طلسم واگذاری سهام بزرگترین شرکت دولتی در هفته بعد امیدوار بود و در غیر این صورت گره بورسی شدن مخابرات همچنان بسته خواهد ماند.

رئیس سازمان حسابرسی نیز گفت: اطلاعات مالی شرکت مخابرات تا پایان هفته جاری آماده و ارایه می شود.

کاظم نجفی علمی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت بررسی اطلاعات مالی و بودجه شرکت مشمول اصل 44 مخابرات اظهار داشت : بررسی اطلاعات مالی این شرکت از یک هفته پیش آغاز شده و تا پایان هفته به سازمان خصوصی سازی ، سازمان و شرکت بورس ارایه خواهد شد.

به گزارش فارس، زمان عرضه سهام بزرگترین شرکت قابل واگذاری دولتی یعنی شرکت مخابرات در حالی به دلیل عدم وجود گزارش های حسابرسی شده توسط سازمان حسابرسی نامعلوم است که پیش از این قرار بوداین شرکت 4 هزار و 580 میلیارد تومانی در 23 خردادماه در بورس حضور داشته و شاهد کشف قیمت شود اما با توجه به اعمال افزایش سرمایه و نامشخص بودن سود هر سهم و نیاز بورس به دیگر اطلاعات مالی تاکنون چنین اقدامی انجام نشده است.

به گفته مسئولین سازمان خصوصی سازی با دریافت اطلاعات مالی حسابرسی شده شرکت مخابرات مانع اصلی در واگذاری این شرکت برداشته خواهد شد.

  • ۸۷/۰۵/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">