ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

امیدواریم شبکه تلفن همراه بهبود یابد

| جمعه, ۵ اسفند ۱۳۸۴، ۰۲:۴۳ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدواریم در سال آینده که تلفن‌های همراه را واگذار می‌کنیم، وضعیت آنتن دهی بررسی و نقاط کور حذف شوند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در استان چهار محال و بختیاری، درباره‌ی نحوه‌ی آنتن دهی تلفن همراه، با بیان این که در سطح این استان نسبت به تعداد تلفن‌هایی که احتیاج داریم، کم است گفت: تلفن همراه بر اساس پیش ثبت نام جلو می‌رود و ابتدا از مردم پول دریافت و سپس توسعه می‌یابد و امیدواریم در سال آینده که تلفن‌ها را واگذار می‌کنیم، وضعیت آنتن دهی بررسی و نقاط کور حذف شوند.
وی بابیان این که تعرفه‌های تلفن همراه تغییر نکرده است، درباره‌ی قیمت خط تلفن‌های همراه گفت: در این بحث کاهش حدود 80 هزار تومانی داریم اما هزینه‌ی مکالمه‌ها تغییر نکرده و چند سال است که ثابت است.
وی در موردگسترش فیبرنوری گفت: برنامه این است که تمام شهرهای کشور را به فیبر نوری وصل کنیم، در این استان هم 10 شهر باقی مانده، در سال 85 به شبکه وصل می‌شوند.
سلیمانی در خصوص برنامه‌ی افزایش سرعت شبکه‌ی اینترنت گفت: در سطح کشور برنامه‌ی کلی داریم، از یک طرف باید ارتباطات را با خارج از کشور بیشتر کرد که در این راستا ‌اخیرا ارتباط از طریق کویت برقرار شد و از طریق کشورهای دیگری مانند پاکستان، افغانستان ‌و عراق پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: اگر پهنای باند بیشتری بتوان وارد کشور کرد و در سطح کشور هم زیرساخت‌ها ترمیم شود، می‌توان اینترنت پرسرعت را برقرار کرد.
وی افزود: احتمالا سال آینده وضع دانشگاه‌ها را که در اولویت هستند، از این بابت بهبود می‌دهیم تاکل دانشگاه‌ها با سرعت قابل قبول به شبکه وصل شوند.
وی در پایان در مورد مشکلات وزارتخانه‌ها گفت: مشکلات از نظر منابع مالی و همکاری منطقه‌ای است که باید رابطه‌ها هنگامی که مخابرات توسعه پیدا می‌کند، مراکزی مانند شهرداری، وزارت راه و سایر ارگان‌های مرتبط همکاری کنند، هکاری چند جانبه است اما در برخی موارد همکاری‌ها به کندی صورت می‌گیرد و باعث مشکلات می‌شود و جاهایی که همکاری، به خوبی صورت می‌گیرد، روند توسعه با سرعت خوب انجام می‌شود.
دکتر «محمد سلیمانی» همچنین در سخنان خود در استان چهار محال و بختیاری توسعه‌ی کشور را از آرمان‌های ملت ایران دانست و اظهار داشت: این وظایف مهم مسوولان کشور است و در شرایطی که بعد از انقلاب، برای ملت ما ایجاد شد، توسعه در ابعاد مختلف کشور شکل گرفت و برنامه‌ی اول، دوم و سوم توسعه اجرا شد و تحولات مهمی‌شکل گرفت و بهره برداری رسید.
سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که در برنامه‌ی توسعه‌ی چهارم در اکثریت بخش‌های ارتباطات، پست و فناوری اطلاعات شاهد روند دو یا سه برابر شدن ظرفیت‌های موجود هستیم، گفت: تلفن ثابت باید دو برابر و تلفن همراه حداقل باید چهار برابر و در بخش پست باید سه برابر باشد.

  • ۸۴/۱۲/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">