ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتشار اطلاعات خلاف واقع از ضعف مدیریت سایت دیوار نشأت می‌گیرد. هرچند آن‌ها به بهانه‌هایی همچون این‌که در سایت درج شده مسئولیت آگهی با آگهی دنده است عملا از بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند. اما مجوز انتشار آگهی از سوی سایت دیوار ارائه می‌شود به همین دلیل در قبال آن باید مسئول باشد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی کلاغ نیوز، بحث دلالی و کلاهبرداری در اقتصاد کشور موضوع تازه‌ای نیست. اما این مسئله در شرایط تحریم شدیدتر شده، زیرا امروزه کلاهبردارها با یک سیم‌کارت قلابی و انتشار آگهی در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور، از مردم برای معامله بیعانه می گیرند. در صورتی که اصلا معامله ای در کار نیست. انتشار اطلاعات خلاف واقع از ضعف مدیریت سایت دیوار نشأت می‌گیرد. هرچند آن‌ها به بهانه‌هایی همچون این‌که در سایت درج شده مسئولیت آگهی با آگهی دنده است عملا از بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند. اما مجوز انتشار آگهی از سوی سایت دیوار ارائه می‌شود به همین دلیل در قبال آن باید مسئول باشد.

از طرف دیگر مال باخته‌ها به دلیل بروکراسی اداری و مبلغ کم بیعانه از شکایت قضایی خودداری می‌کنند. همین مساله به تدوام کلاهبرداری ها دامن زده تا جایی که در چند وقت اخیر طبق اعلام معاون دادستانی گل کشور میزان تخلفات در دینای مجازی تا سه برابر افزایش یافته است.

البته این سو استفاده‌ها اینجا تمام نمی‌شود و برخی دیگر با شگردهای دیگر در همین سایت دیوار پول درمیاورند. به عبارت دیگر با جوسازی قیمت برخی کالاها همچون خودرو و مسکن را بالا و پایین می برند و سودهای کلانی به جیب می زنند.

این اتفاق به قدری بحرانی است که دادستانی کل کشور قبلا به این مقوله ورود کره بود و موضوع احراز هویت آگهی کننده‌های سایت دیوار رو زیرسوال برده بود. اما در ادامه این سایت‌ها با استفاده از القابی مانند استارت آپ و کارآفرین از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد و عملا مشکل همچنان باقی ماند.

 

واقعیت های سایت دیوار
اما واقعیت این است که واژه‌ها کارآفرین و استارت آپ به ابزار سو استفاده برخی ها تبدیل شده است. همان‌طوری که شاهد بودیم این سایت‌ها با هماهنگی دلال ها بازار خودرو و مسکن قیمت ها را در مدت چند هفته ۲۰ درصد گران کرد.

هرچند دستگاه قضایی دستور برداشتن قیمت خودرو و ملک از روی این سایت‌ها را داده است. اما تخلفات به شکل‌های دیگری ادامه دارد، برای نمونه بعضی از این آگهی‌های فروش عکس واقعی خودرو نیست و حتی اطلاعات آن مربوط به خودروی جدیدتر از خودروی مورد نظر است. و این عدم نظارت بر اطلاعات توسط مسئولان سایت دیوار باعث ضرر و زیان مردم شده است.

انتشار اطلاعات خلاف واقع از ضعف مدیریت سایت دیوار نشأت می‌گیرد. هرچند آن‌ها به بهانه‌هایی همچون این‌که در سایت درج شده مسئولیت آگهی با آگهی دنده است. عملا از بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند. اما مجوز انتشار آگهی از سوی سایت دیوار ارائه می‌شود. به همین دلیل در قبال آن باید مسئول باشد. بنابراین تا زمانی که دستگاه قضایی این سایت‌ها رو زیر فشار قرار ندهد، همچنان دلالی و سو استفاده در این کشور ادامه پیدا می‌کند و مردم بیشترین خسارت را می‌بینند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">