ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتشار ویروس قدرتمند در فیس‌بوک

| شنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۰، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۰ نظر

به‌تازگی یک بدافزار خطرناک در فیس بوک فعال و موفق به سرقت بیش از 45 هزار نام کاربری و کلمه عبور از کاربران این شبکه اجتماعی شده است.

به گزارش فارس به نقل از سی نت، محققان امنیتی موسسه سکیورلت می گویند این کرم از فرانسه یا ایالات متحده نشات گرفته و تا بدان حد قدرتمند است که هم فایل های آفیس و هم فایل های HTML را آلوده می کند.

کارشناسان مک آفی هم که این کرم را بررسی کرده اند می گویند ما حدس می زنیم کرم یاد شده از اطلاعاتی که از هر یک از کاربران فیس بوک سرقت می کند برای ورود به حساب های کاربری دیگر مشترکان فیس بوک و سرقت اطلاعات آنها هم سوءاستفاده می کند که نتیجه این امر گسترش دامنه آلودگی به این کرم است.

با توجه به اینکه بسیاری از کاربران در سایت هایی مانند جیمیل ، فیس بوک و اوت لوک از یک کلمه عبور استفاده می کنند یافتن یک کلمه عبور هک کردن دیگر حساب های یک کاربر را هم تسهیل می کند.

نسخه اولیه این کرم در آوریل سال 2010 شناسایی شده بود و در آن زمان موفق شده بود بیش از 800 هزار رایانه را در سراسر جهان آلوده کند.

مک آفی از فیس بوک هم به علت تمهیدات امنیتی ضعیف انتقاد کرده است.

  • ۹۰/۱۰/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">