ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، انتظار یک ساله برای دریافت تلفن همراه را غیرقابل قبول دانست و گفت: زمان یادشده تاپایان برنامه چهارم به کمتر از یک هفته، کاهش خواهد یافت.
وفا غفاریان روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از ‪ ۱۵۱‬طرح مخابراتی در استان یزد، افزود: امید است که دیگر چیزی به نام "فیش در انتظار تلفن همراه" نداشته باشیم.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: با توسعه شبکه و مراکز سوییچ، این امر محقق خواهد شد و ما نیز به دنبال تحقق آن هستیم.
وی اظهار داشت: امید داریم که داستان قرعه‌کشی، در صف ایستادن و پرکردن فیش، خاتمه یابد.
وی با تاکید بر نقش بانکها برای نیل به‌این هدف، گفت: این گامی است که باید برداشته شود زیرا اگر درمورد توسعه‌مخابرات، صحبت می‌کنیم نیاز است که به آن دست یابیم.
غفاریان اظهار امیدواری کرد که‌استان یزد با توجه به شرایطی که در زمینه مخابرات دارد، از پیشگامان تحقق این موضوع باشد.
وی در ادامه از مخابرات، بعنوان یکی از شاخص‌های اساسی در مقایسه کشورها با یکدیگر نام‌برد و گفت: توسعه‌یافتگی ملت‌ها را با توجه به دستیابی آنها به خدمات مخابراتی و فن‌آوری اطلاعات، می‌سنجند.
معاون وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات افزود: اگر مخابرات توسعه یابد، اقتصاد، فرهنگ، صنعت و بخش‌های اجتماعی نیز توسعه خواهد یافت.
او کمک به‌توسعه علمی وآموزشی را نقش دیگر مخابرات در توسعه جوامع دانست و با بیان اینکه استان یزد در زمینه شاخص‌های توسعه مخابرات در وضعیت خوبی قرار دارد، اظهار داشت: ضریب نفود تلفن ثابت و همراه در کشور به ترتیب ‪۲۸‬ و ‪ ۱۰‬درصد اما در استان یزد ‪ ۳۴‬و ‪ ۱۳‬درصد است.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان یزد نیز در این مراسم گفت: طی سال جاری، مجموعا‪ ۲۷۰‬طرح مخابراتی باصرف ‪ ۱۷۰‬میلیاردریال در این‌استان به بهره‌برداری رسیده است.
مهدی مقوم افزود: از ‪۲۴۰‬کیلومتر جاده آسفالته استان یزد، ‪ ۱۵۴‬کیلومتر آن زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد.
وی با بیان اینکه تا اواخر وقت اداری روز دوشنبه، ‪ ۴۰‬هزار نفر برای ثبت نام تلفن همراه در این استان مراجعه کردند، پیش بینی کرد که این تعداد تا پایان مهلت ثبت نام از یکصد هزار نفر بگذرد.
در این مراسم، ‪ ۱۵۱‬طرح مخابراتی به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌های یزد، صدوق، مهریز،خاتم،تفت و بافق بطور همزمان با صرف ‪ ۱۲۱‬میلیاردو ‪ ۶۳۸‬میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.
این طرحها درزمینه‌های تاسیس و توسعه مرکز تلفن، توسعه شبکه کابل و فیبر نوری، نصب و راه‌اندازی کافوی نوری، بهسازی ارتباطات راه دور، راه‌اندازی دفتر مخابراتی روستایی، راه‌اندازی دفتر‪ ICT‬روستایی و نصب و راه‌اندازی ‪BTS‬ تلفن همراه و ‪ ۲۵‬دستگاه تلفن ‪ GSM‬می‌باش

  • ۸۴/۱۱/۱۱

نظرات  (۱)

layirlkuc xpsmaogbgi

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">