ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

با توجه به نزدیک شدن به پایان سال ، شرکت‌‏ها با پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان به همراه پاداش و عیدی زودتر از پایان ماه مواجه هستند و از طرفی ماه‌‏ها است که به علت رکود بازار IT و عدم پرداخت قراردادهای دولتی، ‌‏با کسری نقدینگی دست و پنجه نرم می‌‏کنند.
در کنار همه این معضلات ، شرکت‌‏های ICP، ISP و PAP با تحمیل غیرقانونی 6 درصد عوارض دچار تجمیع مشکلات گردیده‌‏اند که عاقبت آن ورشکستگی یا تغییر شغل خواهد بود.
مهندس سعادت ، عضو هیات مدیر سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای استان تهران و مسوول کمیسیون اینترنت در این زمینه ، اظهار داشت: متاسفانه حدود 2 سال است که به علت برداشت غلط از قانون تجمیع عوارض کالا و خدمات توسط اداره کل امور مالیاتی کالا و خدمات که ارایه خدمات اینترنت را با خدمات مخابراتی یکی دانسته باعث شده تا در مرحله اول شرکت‌‏های ICP و در مرحله بعدی شرکت‌‏های ISP با 6 درصد عوارض از کل درآمدشان به همراه جرایم دیر کرد پرداخت بار سنگین هزینه‌‏ای را متحمل شوند.
مهندس سعادت ، افزود: این شرکت‌‏ها هزینه مربوطه را در محاسبات قیمت تمام شده خود منظور نداشته و حتی تصور این‌‏که روزی مجریان امر با تفسیر غلط از قانون به سراغ آن‌‏ها بیایند نداشته‌‏اند.
وی ، خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته کمیته اینترنت انجمن شرکت‌‏های انفورماتیک در جلسات متعدد و مشترک با نمایندگان سازمان امور مالیاتی کشور و هم چنین نماینده دانشگاه صنعتی شریف به عنوان کارشناس IT و مدیریت شرکت فناوری داده‌‏ها تاکید شده که خدمات اینترنت ، خدمات مخابراتی نسبت و شرکت‌‏های ISP و ICP خریداران خدمات مخابراتی هستند و 6 درصد عوارض را در زمان خرید پرداخت می‌‏نمایند.
مسوول کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای ، ادامه داد: متاسفانه مجریان امر ، نظر مدیران سازمان مطبوع خود را نپذیرفته و هم‌‏چنان به اخذ این عوارض به همراه جرایم برای سال‌‏های 82، 83 و 84 مشغولند و در این ایام پایان سال شرکت‌‏ها را دچار بار مالی سنگین کرده‌‏اند.
وی ، با بیان این‌‏که درخواست جلسه‌‏ای از مقامات ارشد سازمان مالیاتی شده است ، گفت: امیدوارم با توجه به غیرقانونی بودن اخذ این عوارض از شرکت‌‏های دست‌‏اندرکار خدمات اینترنت ضمن صدور دستور توقف به اداره وصول و اجرا نسبت به بازپرداخت عوارض اخذ شده که بعضا شرکت‌‏ها را مجبور به اخذ وام با بهره‌‏های سنگین برای پرداخت کرده ، دستور مساعدت دهند.
مهندس سعادت ، در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است در غیر این صورت ، شاهد توقف فعالیت بسیاری از شرکت‌‏های ارایه دهنده خدمات اینترنتی خواهیم بود که لطمه‌‏ای بزرگ به توسعه صنعت IT در کشور خواهد زد.

  • ۸۴/۱۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">