ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقاد شدید شورای شهر از ایرانسل

| سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۸۸، ۰۳:۳۵ ب.ظ | ۱ نظر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همه اعضای شورای شهر با نصب آنتن‌های جدید ایرانسل مخالف هستند.

به گزارش فارس مهدی چمران امروز در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه "حق‌الارض در تهران " درباره آنتن‌های تلفن‌های همراه اظهار داشت: قرار بود شرکتی تأسیس شود که آنتن‌های موبایل به صورت مشترک باشد ولی در حال حاضر هر شرکت یک آنتن دارد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیر مخابرات داشتیم قرار شد شرکت مشترکی برای این امر ایجاد شود، این اتفاق افتاد ولی متأسفانه، ایرانسل این کار را نمی‌کند و کارهای خود را به صورت مخفیانه انجام می‌دهد ضمن اینکه خبردار شده‌ایم قرار است 300 آنتن BTS را نصب کند که مطمئنا شورا با این کار مخالف است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این شرکت از هدف اصلی خود منحرف شده است.

معصومه ابتکار، رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه می‌توان توسعه این آنتن‌ها را منوط بر ارائه گزارش به شورای شهر لحاظ کرد، اظهار داشت: شکایت‌ها و مراجعات زیادی در رابطه با این موضوع داریم چرا که آثار زیست محیطی آنتن‌ها بسیار خطرناک است و نیاز به بررسی دارد.

وی افزود: بنده با اصل لایحه موافق هستم ولی در مصوبه قبلی تبصره‌ای مهم درباره آثار زیست محیطی آنتن‌ها لحاظ شده بود تا آثار و عوارض آنها برای شورا به صورت گزارش مشخص شود و مراجعی که بر این امر نظارت دارند روشن شود. درخواست بنده این است که این تبصره را در این لایحه لحاظ کنیم و شهرداری را به ارائه گزارش درباره آثار و عوارض این آنتن‌ها تا پایان سال موظف کنیم.

خسرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره این لایحه گفت: این لایحه یازدهم بهمن به شورا آمده است و این یعنی شهرداری از برج هفت این لایحه را در دست داشته ولی چند روز مانده به پایان وقت آن را ارائه کرده البته این عادت هر ساله شهرداری شده است.

وی افزود: اگر این لایحه به صورت یک فوریت است حداقل به یک هفته زمان برای بررسی نیاز دارد.

حمزه شکیبt رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به عقیده بنده این لایحه یا به طور کلی باید رد شود یا تا آخر هفته آن را بررسی کنیم. ما نماینده‌های مردم هستیم نه شهرداری بنابراین نباید تنها به فکر درآمد شهرداری باشیم هر چند که این مسئله یک بعد درآمدی دارد.

حسن بیادی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات شکیب گفت: اگر قرار است از دولت چیزی گرفته شود راهکارش این است، دولت به چاه نفت وصل است ولی ما چاه نفتی نداریم. همه جا باید یکسان حرف بزنیم و این عوارض را به عنوان مطالبات شهر و شهروندان از دولت دریافت کنیم.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: فردا نیز می‌توان این موضوع را بررسی کرد و آن را در جلسه کمیسیون عمران به رأی گذاشت اما می‌توان همین امروز این لایحه را به تصویب رساند ولی تبصره‌ای برای بررسی مجدد داشته باشیم.

بر اساس این گزارش اجرای مفاد این مصوبه پس از ابلاغ منوط به تایید کمیسیون تلفیق شورا با هماهنگی سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با اصلاحاتی به تصویب رسید.

  • ۸۸/۱۱/۱۳

نظرات  (۱)

شما اگر نمی خواهید جایزه بدهید مردم را علاف نکنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">