ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقاد مجلسی ها از عملکرد مخابرات

| چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰۳:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

جمعی از نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که عضو کمیته تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات هم هستند، با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 پرداخت مبلغ 168 میلیارد تومان به ایرانسل را پیگیر است ، از قرار داشتن این موضوع در دستور کار کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی خبر دادند.

شرکت مخابرات ایران در شرایطی که هنوز پروژه بیلینگ آن تکمیل نشده است، چندی پیش بابت درآمدهای اینترکانکشن شرکت ایرانی خارجی mtn ایرانسل ، مبلغ 168 میلیارد تومان به این شرکت پرداخت.

رییس کمیته تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در حاشیه مراسم بازدید از سازمان خبری و اطلاع رسانی تلفن همراه ایران (موبنا) با بیان این مطلب افزود: موضوع درآمدهای اینترکانکشن( مبادله ترافیک)

بین اپراتورهای مخابراتی براساس پروانه هایی است که سازمان تنظیم مقررات صادر کرده است.

علی مطهری افزود: تعرفه های اپراتور ایرانی خارجی mtn ایرانسل ، در سطح کشور یکسان بوده و هزینه جابه جایی ندارد ( فلت). این موضوع مسایلی را ایجاد کرده که باید در تحقیق و تفحص از مخابرات مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد و درباره آن ، گزارش کارشناسی تهیه شود.

وی درپاسخ به این پرسش که با توجه به واگذاری سهام مخابرات ، تکلیف ودایع مشترکان مخابرات چه خواهد شد ؟ گفت: این یک موضوع حقوقی است و تاکنون مجوزی در این زمینه به مخابرات داده نشده است . ارزیابی سهام مخابرات خود یک بخش مستقل است و برای رسیدگی به آن و ارائه نظر کمیته تحقیق به فرصت بیشتری نیاز است.

سیدشریف حسینی عضو دیگر کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و کمیته تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات نیز در این نشست از همه کارشناسان و شهروندان درخواست کرد تا از طریق مراجعه حضوری ، ارسال نمابر ، پست الکترونیکی مجلس و یا تلفنی ، اطلاعات یا شکایتهای قابل پیگیری خود را در اختیار اعضای این کمیته قرار دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد ، کمیته تحقیق و تفحص باید طی مدت شش ماه جمعبندی گزارش خود در خصوص 14 بند تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات را به نمایندگان گزارش نماید. این مدت قابل تمدید می باشد.

وی خاطرنشان کرد ، کیفیت شبکه تلفن همراه کشور، اجرای برخی مناقصه ها و مزایده ها در وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات ایران ، چگونگی قیمت گذاری و واگذاری سهام 32 شرکت مخابراتی و پستی کشور و نیز تعیین میزان سهام و ارزیابی آنها از مهمترین محورهای تحقیق و تفحص از مخابرات است.

این عضو کمیته تحقیق و تفحص از مخابرات تصریح کرد ، واگذاری سهام مخابرات خللی در روند تحقیق و تفحص ایجاد نخواهد کرد . چرا که موضوعات مورد تحقیق مربوط به گذشته است.

علی اصغر یوسف نژاد مخبر کمیسیون صنایع و معادن و عضو دیگر کمیته تحقیق و تفحص از مخابرات هم در این نشست در خصوص طرح استقلال رگولاتوری گفت: این طرح براساس آیین نامه داخلی با قید یک فوریت به تصویب رسیده و برای بررسی های تخصصی به کمیسیون ارجاع شده است و در نهایت تکلیف آن در صحن علنی با کسب آرای نمایندگان ملت مشخص خواهد شد.

رییس کمیته تحقیق و تفحص از مخابرات در این نشست با انتقاد از نحوه برخورد مدیران مخابرات با تحقیق و تفحص گفت: در شرایطی که نمایندگان درگیر لایحه بودجه هستند ، دولتی ها همه توان خود در سطح کشور را بسیج کرده اند تا از علمکردشان دفاع کنند. اما اصولا این راهکار صحیحی نیست.

رییس کمیته مخابرات تصریح کرد بزودی اطلاع رسانی مناسب برای دریافت نظرات عمومی و عملیاتی شدن این موضوع در کمیته تحقیق و تفحص صورت خواهد گرفت.

مجلس شورای اسلامی پانزدهم دی ماه گذشته با 123 رای موافق در برابر 62 رای مخالف و 3 رای ممتنع ماخوذه از 222 نماینده حاضر در جلسه ، تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات ایران را تصویب کردند.

براساس این مصوبه ، نمایندگان درباره هزینه وجوه خارج از شمول در اختیار مدیران ، نحوه عملکرد مرکز تحقیقات شرکت مخابرات ایران ، بررسی نحوه قیمت تمام شده خدمات تلفن ثابت و همراه ، نحوه اجرای مناقصات و مزایده های چهارسال گذشته و نحوه پرداخت حقوق پیمانکاران پروژه ها از سوی مخابرات ایران و برخی موارد دیگر که عمدتا مربوط به شرکت ارتباطات سیار دولتی می باشد ، خواستار تحقیق و تفحص شدند.

  • ۸۷/۱۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">