ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انتقال مرکز تحقیقات مخابرات به مصلحت نیست

| سه شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۱، ۱۱:۱۰ ق.ظ | ۰ نظر

کمتر از دو هفته پیش بود که مهدی اخوان به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که به دستور رییس جمهوری مرکز تحقیقات مخابرات از این پس ذیل مرکز ملی فضای مجازی فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد. این اظهار‌نظر اگرچه با اظهار بی‌اطلاعی وزیر ICT مواجه شد، اما سایر فعالان بخش فن‌آوری اطلاعات نسبت به آن بی‌تفاوت نبوده و در گفت‌وگوهای رسمی و غیررسمی نسبت به آن واکنش‌هایی نشان دادند.

کمال محامد‌پور - دبیر ستاد توسعه ICT معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این باره گفت: طبعا باید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه موضع‌گیری کند، اما آنگونه که در اخبار مختلف آمده ایشان از این موضوع اعلام بی‌اطلاعی کرده‌اند.

وی ادامه داد: استنباط من این است که طبق آنچه رییس جمهوری به‌طور کتبی هم اعلام کرده‌اند، قرار است که تمام امکانات کشور برای تحقق اهداف شورای عالی فضای مجازی مورد استفاده قرار بگیرند. در این میان مرکز تحقیقات مخابرات (مرکز تحقیقات ICT) از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

محامد‌پور هم‌چنین عنوان کرد: به شخصه بحثی درباره این شورا و یا دبیر آن ندارم، اما صحبت من این است که این مرکز سابقه‌ای 40 ساله دارد و طی این سال‌ها بیش از 20 مدیر داشته، با توجه به وظایف و ماموریت‌های خاصی که دارد، صلاح نیست شورای عالی فضای مجازی آن را ذیل مرکز ملی فضای مجازی قرار دهد.
محامد‌پور که خود نیز در برهه‌ای مدیریت مرکز تحقیقات مخابرات را برعهده داشته، در عین حال گفت: مرکز تحقیقات مخابرات اساسنامه‌ای مشخص دارد و به شیوه‌ی هیات امنایی اداره می‌شود و در شرایط فعلی به نظر می‌رسد بهتر آن است که این مرکز راه خود را همانند گذشته ادامه دهد.

وی ادامه داد: البته اشکالاتی هم به ساختار این مرکز وارد است که باید برطرف شود، اما با این وجود اگرچه وجود مرکز تحقیقات مخابرات هم مانند تمام بخش‌های فعال می‌تواند به شورای عالی فضای مجازی خدماتی را ارائه دهد، اما به نظر می‌رسد در شرایط فعلی تغییر دادن ساختار این مرکز خساراتی به مراتب بیشتر به همراه خواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه ICT معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری هم‌چنین عنوان کرد: شاید اگر از مسوولان مختلفی که طی این سال‌ها مسوولیت این مرکز را برعهده داشته‌اند و سایر فعالان حوزه‌‌ی IT کشور نظرسنجی شود، موافقت چندانی با ایجاد چنین تغییراتی در مرکز تحقیقات مخابرات وجود نداشته باشد.

محامد‌پور در پایان خاطر نشان کرد: با این وجود تصمیم‌گیری‌ نهایی با مدیران ارشد کشور است و هر تصمیمی این مراجع بگیرند، لازم‌الاجرا است، اما بهتر آن است که تمام امکانات موجود در کشور از جمله مرکز مذکور به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار بگیرند.

  • ۹۱/۰۴/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">