ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

انگیزه حضور ایرانی‌ها در پینترست

| شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۶، ۰۲:۰۰ ب.ظ | ۰ نظر

نظربازار و تکراسا برای شناسایی نحوه فعالیت کاربران ایرانی در شبکه اجتماعی پینترست، تحقیقاتی انجام داده اند که به شرکت ها برای استفاده از ظرفیت های پینترست کمک می کند. این دو شرکت با اتکا به پاسخ های پرسشنامه ای که در جامعه 3 هزار و 707 نفری کاربران ایرانی که بین 18 تا 65 سال سن داشتند منتشر شده بود، نتیجه تحقیق خود را در قالب اینفوگرافی به زبان انگلیسی، اواخر هفته گذشته منتشر کردند. این آمار توسط پینترست جمع آوری شده است.
پینترست در حال حاضر دارای 150 میلیون کاربر فعال ماهانه است که 80 میلیون شان بیرون از آمریکا هستند. بخشی از این 80 میلیون نیز کاربران ایرانی هستند که با فیلترشکن وارد این شبکه اجتماعی می شوند.
آمارهایی که در گزارش نظربازار و تچ رسان منتشر شده نشان می دهد به صورت متوسط 13 درصد از کاربران ایرانی پینترست هر روز به این شبکه اجتماعی سر می زنند؛ 17 درصد از کاربران ایرانی زن و 10 درصد از کاربران ایرانی مرد. به نظر می رسد کاربران مرد ایرانی بیشتر دوست دارند هر دو یا سه روز به این شبکه اجتماعی سر بزنند؛ 22 درصد از کاربران مرد. در مقابل 17 درصد از کاربران ایرانی زن هر دو سه روز به پینترست سر می زنند. طبق گزارش منتشر شده به صورت متوسط 24 درصد از کاربران ایرانی یک بار در هفته وارد پینترست می شوند ( 30 درصد زنان و 21 درصد مردان)، 16 درصد کاربران ایرانی هر دو هفته یک بار (11 درصد زنان و 21 درصد مردان)، 19 درصد کاربران یک بار در ماه (11 درصد زنان و 23 درصد مردان) به پینترست سر می زنند. 
نزدیک به 60 درصد زنان ایرانی عضو پینترست کمتر از 5 بار در روز این اپلیکیشن را باز می کنند. این آمار در مورد مردان زیر 10 درصد است. به طور متوسط می توان گفت بیش از 30 درصد از کاربران ایرانی روزانه کمتر از 5 بار اپلیکیشن پینترست را باز می کنند. در عوض حدود 20 درصد از کاربران ایرانی پینترست این اپلیکیشن را بیش از 5 بار در روز باز می کنند. تعداد کاربران زن و مردی که این اپلیکیشن را بیش از 5 بار در روز باز می کنند تقریبا برابر است. این آمار در مورد کسانی است که هر روز به پینترست خود سر می زنند. 
در حالت معمولی بیشتر کاربران ایرانی ترجیح می دهند هر زمان اعلانی از این شبکه اجتماعی دریافت کردند وارد آن شوند؛ به صورت متوسط بیش از 70 درصد. در این آمار مردان بیشتر از زنان سهم دارند؛ حدود 80 درصد از مردان ایرانی عضو این شبکه و کمی بیش از 20 درصد کاربران زن ایرانی این شبکه منتظر دریافت اعلان برای ورود به پینترست می مانند. 
تحقیقات انجام شده نشان می دهند مردان ایرانی وقت بیشتری در پینترست می گذرانند. بیشتر زنان ایرانی عضو پینترست بین 6 تا 10 دقیقه در این شبکه می چرخند. این در حالی است که بیشتر مردان بین 11 تا 20 دقیقه در پینترست وقت می گذرانند. اما متوسط زمان حضور کاربران ایرانی در پینترست بین 11 تا 20 دقیقه است. 
زمان محبوب کاربران ایرانی برای حضور در پینترست بین 4 عصر تا 10 شب و 8 صبح تا 12 ظهر گزارش شده است. آمارها نشان می دهند بیش از 30 درصد کاربران زن ایرانی پینترست بین ساعت 8 صبح تا 12 ظهر به این شبکه سر می زنند. زمان محبوب دیگر سر زدن به پینترست برای کاربران زن ایرانی 4 تا 7 عصر است. در مقابل نزدیک به 40 درصد کاربران مرد ایرانی بین 4 عصر تا 7 عصر و بعد از آن  عصر7 تا 10 شب (20 درصد کاربران مرد ایرانی) به پینترست سر می زنند. 
شاید جالب ترین بخش گزارشی که از حضور کاربران ایرانی در پینترست تهیه شده، بخش مربوط به انگیزه های حضور کاربران زن و مرد در این شبکه اجتماعی است. نزدیک به 40 درصد از کاربران زن ایرانی گفته اند پیدا کردن خدمات و محصولات جدید انگیزه آنها از ورود به پینترست است. در عوض بیشتر کاربران مرد ایرانی این شبکه (52 درصد) برای چت کردن با دوستان و خانواده خود به پینترست می آیند.
انگیزه زنان ایرانی حاضر در پینترست به ترتیب پیدا کردن محصولات جدید، سرگرمی، ارتباطات حرفه ای با همکاران، آشنایی با افراد جدید، معرفی و تبلیغ کالا و خدمات است. در مقابل کاربران مرد ایرانی به ترتیب با انگیزه چت کردن با دوستان و خانواده، معرفی کالا و خدماتشان، سرگرمی، پیدا کردن محصولات جدید و ارتباطات حرفه ای با همکاران به پینترست سر می زنند. جالب است بدانید هیچ کدام از کاربران مرد ایرانی برای آشنایی با افراد جدید وارد پینترست نمی شوند و در عوض هیچ کدام از کاربران زن ایرانی برای چت کردن با دوستان و خانواده به پینترست نمی روند. لذا در مجموع می توان گفت به صورت متوسط بیشتر کاربران ایرانی برای پیدا کردن خدمات و محصولات جدید به پینترست می روند.
بخش دیگری از این گزارش به قابل اعتماد بودن پینترست به عنوان یک منبع خبری اختصاص داده شده بود. 1/61 درصد از کاربران زن ایرانی به پینترست به عنوان منبع رسمی خبر اعتماد دارند. اما تنها 8/15 درصد از کاربران مرد ایرانی به این شبکه به عنوان منبع خبر اعتماد دارد. می توان گفت به صورت متوسط 8/37 درصد کاربران ایرانی به پینترست به عنوان منبع رسمی خبرها اعتماد دارند. (منبع:فناوران)

  • ۹۶/۰۴/۱۷

آمار

پینترست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">