ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دیتابیس ملی فیلترینگ ظرف سه ماه آینده اجرایی می‌‏شود و به این ترتیب در کل کشور فیلترینگ سایت‌‏ها به یک نحو اعمال خواهد شد.
مهندس رضا رشیدی ، مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات (دیتا) ، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، اظهار داشت: در کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ ، وزارت ارتباطات به عنوان مجری اعلام شده و به اجرای بحث‌‏های فنی می‌‏پردازد.

وی ، با بیان این که کمیته تعیین مصادیق و وزارت ارتباطات در کارهای فنی با یکدیگر تعامل دارند ، یادآو شد: با عملیاتی شدن بانک اطلاعات ملی فیلترینگ مشکلاتی از قبیل تشابه حروف در سایت‌‏ها که سبب فیلتر شدن اشتباه برخی از سایت‌‏ها می‌‏شود ، حل خواهد شد.

مهندس رشیدی ، گفت: دیتابیس ملی فیلترینگ از خطا و اشتباه ICP ها به دلیل این‌‏که بانک اطلاعاتی جداگانه دارند , جلوگیری می‌‏کند و همهICP ها می‌‏توانند روزانه به وسیله این بانک اطلاعاتی UPDATE شوند.

مدیر عامل دیتا ، با اشاره به این که قرارداد بانک اطلاعاتی فیلترینگ مربوط به یک شرکت داخلی است ، در خصوص نقش وزارت ICT در کمیته تعیین مصادیق ، اظهار داشت: روی بحث فیلترینگ کارشناسی صورت می‌‏گیرد ، به طوری که اگر ضرورت وجود یک کارشناس احساس شود وزارتخانه آن را انجام می‌‏دهد ، اما مباحثی که مربوط به کار فرهنگی و دینی است به تشخیص سایر اعضای این کمیته مربوط می‌‏شود.

وی ، با تاکید بر این که نمایندگانی که در کمیته تعیین مصادیق حضور دارند به نوعی آشنا با امور فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند, یادآور شد: قرارداد مناقصه فیلترینگ شرکت دیتا , شرکت دلتا گلوبال ایرانی نهایی و امضا شده است.

مهندس رشیدی ، از دیگر فعالیت‌‏های شرکت دیتا به مناقصه تجهیزاتی DNS CASH FILTERING اشاره کرد و گفت: این مناقصه از سه ماه پیش شروع شده و در حال حاضر در مرحله نهایی است.

وی ، افزود: در صدد افزایش STN1 شرکت دیتا در کل کشور هستیم ، به طوری که این تعداد را از 11 به 200 می رسانیم و در این رابطه باید تجهیزات کامل‌‏تری داشته باشیم که مناقصه مذکور در این جهت شگل گرفته است.

مدیرعامل دیتا ، در خصوص پروژه مرکز عملیات امنیتی (SOC)، گفت: این پروژه در حال کامل شدن است و در مرحله دریافت ابزار و تجهیزات است.

وی ، تصریح کرد: بحث امنیت تنها مربوط به سخت افزار و نرم افزار نیست ، بلکه جنبه دانش آن نیز مهم است.

رشیدی ، با اشاره به کاربرد پروژه مرکز عملیات امنیتی ، خاطرنشان کرد: کاربرد این پروژه در مباحث امنیتی نظیر نفوذ هکرها در شبکه و ویروس‌‏ها است ، به طوری که SOC این نفوذها را تشخیص می‌‏دهد.

وی ، در پایان تاکید کرد: هم اکنون کارهای امنیتی قوی‌‏تری در شبکه دیتا در حال پیگیری است و به طور کلی روی مباحث امنیت در شبکه کار می‌‏شود.

  • ۸۴/۱۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">