ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد دیتا سنتر با خلاء قانونی مواجه‌است

| سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۸۴، ۰۳:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

به اعتقاد دبیر شورای عالی انفورماتیک، دولت نباید به عنوان مجری راه‌اندازی دیتا سنتر وارد میدان شود، بلکه باید سیاست‌گذاری و بستر سازی را برعهده داشته باشد.
دکتر«محمد سپهری راد» در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار داشت: ضرورت ایجاد دیتا سنتر به دلایل متعددی نیاز امروز کشورها است، چرا که قراردادهایی که با شرکت پشتیبانی سرور در خارج از ایران بسته می‌شود، همواره با مشکلاتی مانند تحریم، عدم رعایت مفاد قرارداد از سوی طرف خارجی مواجه است که این امر سبب شده پی در پی با مشکلات عمده‌یی رو به رو شویم.
وی ادامه داد: همچنین بسیاری از ترافیک بین متقاضیان و مراکز دیتا بدون جهت به خارج از کشور فرستاده می‌شود و دوباره باز می‌گردد که این امر خود به خود هزینه‌های گزافی را برای ما به وجود می‌آورد.
به عقیده وی ایران در زمینه‌ی ایجاد دیتا سنتر آمادگی نسبی دارد، چرا که بخشی از عوامل آن مهیا شده است اما هنوز برخی از مسائل آن باقی مانده است. در واقع مسایل فنی دیتاسنتر کم و بیش فراهم شده است، اما هنوز در کشور ما به مقوله‌ی سرویس دهی و جلب رضایت سرویس گیرنده توجه چندانی نمی‌شود.
وی افزود: این امر در راه اندازی دیتا سنتر یکی از شروط اصلی به شمار می‌آید؛ چرا که دیتا سنتر داخلی باید توانایی جذب مشتری و استمرار آن را داشته باشد. همچنین امنیت مرکز داده بسیار مهم است و باید تمامی ‌شرایط لازم آن از بعد مدیریتی و فنی از قبل فراهم شود.
به عقیده وی، در زمینه‌ی ایجاد دیتا سنتر با خلاءهای قانونی مواجه‌ایم، که قبل از هر عملی باید قانون مدونی در این حوزه تهیه شود، چرا که اگر اتفاقی در این فضا رخ داد، چه کسی مسوول و پاسخگو است؟

  • ۸۴/۱۱/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">