ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایجاد شبکه‌ درکشور نرخ اینترنت را می‌کاهد

| يكشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۸۴، ۰۲:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:در صورت تحقق ایجاد شبکه‌ی اینترنت در داخل کشور به طور حتم نرخ اینترنت و ارسال اطلاعات درون کشور به شدت کاهش یافته و از نظر پرداخت‌ها نیز مقرون به صرفه تر خواهد شد.
دکتر«محمد سلیمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد ضرورت‌ها، راهکارها و ملزومات ایجاد شبکه‌ی اینترنت ملی اظهار داشت: ایجاد یک شبکه در داخل کشور از ابعاد فرهنگی، تامین اطلاعات و ایجاد احساس امنیت برای کاربران در تبادل اطلاعاتی مانند ایمیل در مسیری امن دارای اهمیت و اثرمثبت خواهد بود.
وی ادامه داد: این بحث از بعد اقتصادی هم دارای اهمیت است به طوری که تبادل حجم بیشتر ارتباطات در داخل یک کشور از نظر هزینه ارزان‌تر تمام خواهد شد، بدین ترتیب نیاز به اجاره‌ی باند خاص و یا پرداخت هزینه‌ی ترانزیت به سایر کشورها نیست و قاعدتا هزینه باید به شدت کاهش پیدا کند.
وی افزود: در صورت تحقق این امر به طور حتم وضعیت نرخ اینترنت و ارسال اطلاعات درون کشور به شدت کاهش یافته و از نظر پرداخت‌ها نیز مقرون به صرفه تر خواهد شد.
وی با بیان این که ایجاد شبکه‌ی اینترنت ملی از بعد فرهنگی نیز قابل بررسی است، اظهار داشت: ما فارسی زبان هستیم و در صورت راه اندازی چنین شبکه‌ای در داخل کشور، به طوری که اساس کار در آن بر زبان فارسی قرار گرفته باشد، علاوه بر توسعه‌ی زبان فارسی در تبادل اطلاعات مردم با این زبان، از بعد فرهنگی موثر خواهد بود.
وی یاد آور شد: وقتی اطلاعاتی مانند ایمیل به کشور دیگر رفته و باز می‌گردد، به نوعی احساس تخلیه اطلاعاتی ایجاد می‌شود، اما با انجام این کار در داخل کشور، در هر حال مراکز خاصی در این رابطه پاسخگو و موظف به برقراری و تضمین امنیت مخابراتی هستند.
وی با بیان این که زیرساخت کشور از نظر شبکه‌ی فیبرنوری در حال حاضر اجازه و امکان ایجاد شبکه‌ی اینترنت را با توجه به انجام بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه فراهم می‌کند، اظهار داشت: در این جریان نیازمند ایجاد مراکز پرقدرت پردازش و ذخیره ارسال و دریافت دیتا هستیم، که سرمایه‌گذاری قابل توجهی می‌طلبد.
وی افزود: نیاز به آموزش و تربیت نیروی انسانی برای این کار، که به ایجاد اشتغال می‌انجامد نیز از جمله ضروریاتی است که باید فراهم شود.
وی ادامه داد: بهره برداران از این وضعیت نیز باید نسبت به سرمایه‌گذاری در جامعه اقدام کنند، که البته بحث سرمایه گذاری در حال حاضر از سوی فعالان در عرصه‌ی اینترنت بین‌الملل از جهت فراهم کردن ابزار و اقدامات لازم شکل گرفته و در مورد شبکه‌ی اینترنت داخلی هم مطرح است.
وزیر ارتباطات در مورد سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تحقق ایجاد شبکه‌ی اینترنت ملی داخل کشور اظهار داشت: ایجاد سیستمی‌ جامع و کامل برای انجام همه‌ی فعالیت‌ها در حوزه‌ی اینترنت بر روی این شبکه و حتی مواردی مانند ارسال تصاویر زنده، به چند صد میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، اما ایجاد یک سیستم حداقل، شاید با چند ده میلیارد تومان برای مراحل اولیه شکل بگیرد که البته مراکز خاصی می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.
وی خاطر نشان کرد: به سازمان‌ها و ارگان‌ها توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانند برای انجام امور خود از شبکه استفاده کنند، تا این امر علاوه بر ارزان شدن و تاثیر گذار اقتصادی در اموری مانند حمل و نقل و غیره به سالم و سریع انجام شدن کار بینجامد. اما کار مستلزم انجام فرهنگی سازی و آموزشی است چرا که روحیات کارگزاران و پرسنل و غیره، برای برقراری ارتباط با شبکه و بهره برداری از آن جای کار دارد.

  • ۸۴/۱۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">