ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران در خصوص اعتماد مردم نسبت به پلتفرم‌های داخلی، گفت: دولت باید اعتماد مردم را جلب کند و سرمایه اجتماعی را بالا ببرد. فکر نمی کنم دولت از طریق از پلتفرم های داخلی دخالتی در امور مردم عادی داشته باشد. ممکن است مسئولان رصد شوند؛ آن هم برای امنیت خودشان است که به بیراهه نروند و اگر رصد نشوند امکان دارد ترور شوند و با رصد از این اتفاق پیشگیری می‌کنند البته باید اضافه کرد ترور صرفا جسمی نیست، بلکه ترور شخصیتی و آبرویی است.
در این‌باره علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس به خبرنگار جماران گفت: ما باید به قدری قوی باشیم که بتوانیم شبکه‌های داخلی تولید کنیم. اگر دقت کنیم کشور پهناوری چون چین خود باند اینترنت و شبکه‌های داخلی دارد. در مقابل ما هم نخبه و دانشگاه‌های خوبی داریم؛ شاید بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و شبکه‌های داخلی خود را تقویت کرده تا کسب وکارها در شبکه‌های خودمان انجام شود و سودی بیشتری هم برای کسانی که در این مجموعه کار می‌کنند تعلق بگیرد. تا زمانی که این کار انجام شود دولت باید برای این گروه یکسری امتیازات خاصی قائل شود از وام‌های بلند مدت تا کمک‌هایی در بحث کسب و کار در آینده و از سوی دیگر بحث فضای مجازی را بازتر کنند و البته بستگی به اوضاع و احوال روز جامعه دارد.

پاک فطرت در پاسخ به بی‌اعتمادی مردم به پیام‌رسان‌های داخلی، گفت: ما هم به پلتفرم‌های بین‌المللی اعتماد نداریم و اگر بنا بر این باشد؛ پیام‌های ما هم خوانده می‌شود و رفتارهای ما را ارزیابی می‌کنند. این شاید برای نظامی که ادعا میکند می‌خواهد مستقل باشد صحیح نباشد و از همین رو باید در همه مسائل مستقل باشد. نباید آن‌ور آبی‌ها اتاق مسئول را بینند و به همین خاطر باید شبکه‌های داخلی را تقویت کنیم.
وی در ادامه افزود: دولت باید اعتماد مردم را جلب کند و سرمایه اجتماعی را بالا ببرد. فکر نمی کنم دولت از طریق از پلتفرم های داخلی دخالتی در امور مردم عادی داشته باشد. ممکن است مسئولان رصد شوند؛ آن هم برای امنیت خودشان است که به بیراهه نروند و اگر رصد نشوند امکان دارد ترور شوند و با رصد از این اتفاق پیشگیری می‌کنند البته باید اضافه کرد ترور صرفا جسمی نیست، بلکه ترور شخصیتی و آبرویی است.

 

  • ۰۱/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">