ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ایرانسل از توان داخلی استفاده نکرده است

| دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۸۶، ۰۳:۰۱ ب.ظ | ۱ نظر

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات با بیان این که ایرانسل از حداکثر توان داخلی استفاده نکرده است گفت:این اپراتور به منظور اجرای این قانون ، با "وندورهای" خود قرارداد راه اندازی خط تولید تجهیزات منعقد کرده است.

علی نادی پور در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: گزارشات ششم و هفتم ایرانسل برای بررسی عملکرد این اپراتور به سازمان تنظیم مقررات ارائه شده است و به منظور بررسی گزارشات فوق تیم کارشناسی سازمان تنظیم مقررات از این شرکت بازدید خواهد کرد.

وی گفت: در حال حاضر ایرانسل در بخش تجهیزات دکل و آنتن از توان داخلی استفاده نکرده است اما قصد دارد در فازهای بعدی فعالیت خود با انتقال تکنولوژی ،از تولید داخلی بهره ببرد.

نادی پور افزود: در فاز اول فعالیت ایرانسل از توان فنی مهندسی داخلی استفاده نشده است و طبق قرارداد ایرانسل موظف است در طول پروژه قانون استفاده از حداکثر توان داخلی را اجرا کند.

وی با بیان این که 51 درصد از تجهیزات اصلی شبکه ایرانسل در طول پروژه باید از داخل تامین شود گفت: ایرانسل قراردادهایی را با وندورهای خارجی خود برای انتقال تکنولوژی شبکه تلفن همراه و راه اندازی خط تولید تجهیزات این شبکه در داخل کشور منعقد کرده است تا بتواند تعهدات خود را برای رعایت قانون حداکثر اجرایی کند.

وی گفت :این شرکت متعهد است ظرف مدت 15 سال 16 میلیون مشترک تلفن همراه را جذب کند.

اصطلاح "وندور" به شرکت های خارجی اطلاق می شود که در پروژه های یک کشور دیگر به سرمایه گذاری و انتقال فناوری می پردازند.

شرکت های خارجی نمی توانند به تنهایی و مستقل در مناقصه ها و پروژه های ایران شرکت کنند به همین دلیل با شرکت های ایرانی در زمینه اجرای پروژه های بزرگ مشارکت می کنند.

در حال حاضر ایرانسل بالغ بر 5/4 میلیون مشترک دارد که 4 میلیون آن مشترک سیم کارت های اعتباری هستند .

گفتنی است روز گذشته مدیر عامل ایرانسل در نشست مطبوعاتی درآمد دولت از محل پرداخت‌های ایرانسل را 650 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این مبلغ شامل، پرداخت حق لایسنس، اجاره فرکانسی، پرداخت 28 درصد از درآمد ایرانسل مطابق با قرار داد، مالیات و مواردی از این دست است.

  • ۸۶/۰۷/۳۰

نظرات  (۱)

سلام ایرانسل هیچ ا9همیتی به مشترکین بیچاره ای مثل من که در تهران بی در و پیکر دچار انواع مشکلات از قبیل عدم آنتن دهی - ضعف آنتن دهی و مشکل عدم ارسال پیام کوتاه هستند نمی دهد . شرکتی که با تبلیغات فراوان موفق به جذب مشترکین بسیاری شده است ؟؟؟؟!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">