ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

سازمان مدیریت آنلاین دولتی وابسته به سازمان ملل در گزارش سال 2005 خود با اشاره به پیشرفت‌های خوب ایران در زمینه توسعه دولت الکترونیک اعلام کرد این کشور از نظر توسعه دولت الکترونیک در سال 2005 با 17 پله صعود نسبت به سال 2004 در میان 179 کشور جهان در جایگاه نود و هشتم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس در گزارش سازمان مدیریت آنلاین دولتی که از جمله سازمان‌های وابسته به سازمان ملل می‌باشد شاخص دولت الکترونیک ایران در سال 2005، 3813/0 اعلام شده است.

بر اساس این گزارش دولت ایران در سال 2005 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای از نظر توسعه دولت الکترونیک داشته است .در حالی که ایران در سال 2004 از نظر گستردگی دولت الکترونیک در میان 179 کشور جهان در رتبه 115 قرار داشت در سال 2005 با 17 پله صعود به جایگاه 98 ارتقاء یافته است.عمده این پیشرفت‌ها مربوط به توسعه الکترونیکی وزارتخانه‌های ایران بوده است.

وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، کار و امور اجتماعی و اموراقتصادی و دارایی وزارتخانه‌های موفق ایران در زمینه توسعه فعالیت‌های الکترونیک خود در سال 2005 معرفی شده‌اند.

بر اساس این گزارش ایران در میان یازده کشور خاورمیانه نیز از نظر گستردگی دولت الکترونیک در رتبه هشتم جای گرفته است.

در این منطقه امارات متحده عربی با شاخص5718/0 در رتبه اول منطقه و در رتبه 42 جهانی جای دارد.

بحرین با شاخص 5282/0 در رتبه دوم منطقه و رتبه 53 جهان جای دارد.

قطر نیز با شاخص4895/0 درصد در رتبه سوم منطقه و رتبه 62 جهانی قرار دارد.

رتبه جهانی سایر کشورهای خاورمیانه به ترتیب رتبه منطقه‌ای اردن 68 ، لبنان 71، کویت 75 ، عربستان80، ایران 98 ، عمان 112، سوریه 132 و یمن 152می باشد.

بر اساس این گزارش در سطح جهان آمریکا با شاخص 9062/0 در رتبه اول قرار گرفته و پس از این کشور به ترتیب کشورهای دانمارک، سوئد، انگلیس،‌کره جنوبی، استرالیا، سنگاپور ، کانادا ، فنلاند ، نروژ، آلمان، هلند، نیوزیلند، ژاپن، ایسلند، اتریش، سوئیس ، بلژیک، استونی و ایرلند در رتبه‌های دوم تا بیستم قرار گرفته‌اند.

نائورو با شاخص 4267/0عقب افتاده‌ترین کشور جهان از نظر توسعه دولت الکترونیک معرفی شده است.

این کشور به همراه کشورهای توالو، جزایر مارشال، میکروسینا، پالائو، نیجر، مالی، بورکینافاسو، اتیوپی و گینه ده کشور عقب افتاده دنیا از نظر توسعه دولت الکترونیک شناخته شده‌اند.

  • ۸۴/۱۰/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">