ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دفاتر پست مرکزی این روزها به محلی برای ازدحام جمعیت و صف‌های طولانی مردم تبدیل شده‌اند؛ این دفاتر از سویی حجم عمده‌ی فعالیت خود را برروی تحویل کارت هوشمند سوخت گذاشته‌اند و ازدحام در این دفاتر بیش از حد معمول شده است و از طرف دیگر شاهد صف‌های طولانی متقاضیان برای دریافت سیم‌کارت‌های هدیه‌ی ایرانسل هستند که توزیع آن‌ها به این دفاتر واگذار شده است.

به گزارش (ایسنا)، اپراتور دوم تلفن همراه - ایرانسل - با بهره‌گیری از حجم وسیع تبلیغات خود و در نظر گرفتن مکانیزم‌های تشویقی برای جذب مشترک با توجه به اینکه چند ماهی از فعالیتش در ایران نمی‌گذرد، توانست نام خود را در میان متقاضیان تلفن همراه بشناساند.

این اپراتور به مناسبت روز مادر - 14 تیرماه - به متقاضیان خود وعده داد کسانی که در فاصله‌ی زمانی تعیین شده یک سیم‌کارت دایمی‌ یا اعتباری خریداری می‌کنند، یک سیم‌کارت اعتباری هدیه می‌گیرند و حتی این زمان را تمدید کرد.

قرار بود هدیه‌ی متقاضیانی که در این تاریخ سیم‌کارت می‌خرند با تکمیل کردن فرم مربوطه و فعال شدن در شبکه به آدرس پستی آن‌ها ارسال شود اما ظاهرا به این مشترکان اعلام شد که برای دریافت سیم‌کارت‌های خود به دفاتر پستی محل سکونت خود مراجعه کنند اما با مراجعه به این دفاتر نیز گفته شده است که برای دریافت سیم‌کارت هدیه خود باید به دفاتر مرکزی پست مراجعه کنند.

‌این مساله سبب شده متقاضیان بسیاری به دفاتر مرکزی از جمله دفتر منطقه 13پستی واقع در خیابان لشگر مراجعه و با ایستادن ساعت‌های طولانی در صف برای سیم‌کارت هدیه‌ی منتظر بمانند.

به گزارش ایسنا، روند ارایه‌ی این سیم‌کارت‌ها به این شکل است، فردی که یک سیم‌کارت ایرانسل خریده با تکمیل فرم مربوطه و ارایه مدارک لازم به فروشنده، ثبت‌نام خود را برای دریافت سیم‌کارت هدیه کامل می‌کند و فروشنده اطلاعات لازم را به شرکت ایرانسل ارسال کرده تا پس از ثبت‌نام مشخص شود فردی که سیم‌کارت هدیه را دریافت می‌کند حتما یک سیم‌کارت ایرانسل خریده است.

بر این اساس مشترکی که برای سیم‌کارت هدیه به دفاتر پستی مراجعه می‌کند باید ابتدا از بودن نام خود در بین لیست متقاضیان این سیم‌کارت‌ها اطمینان حاصل کند؛ به همین منظور در دفاتر پستی مرکزی نام تمامی ‌مشترکانی که سیم‌کارت ایرانسل هدیه‌دار خریده‌اند بر روی تابلو بزرگی زده شده است.

اما مشترکان برای پیدا کردن نام خود با مشکل مواجهند زیرا این اسامی ‌به ترتیب حروف الفبا نبوده و به صورت دست‌نویس بروی برگه‌های A4 متعددی بر روی تابلو زده شده است و هر یک از متقاضیان باید مدتی را را برای پیدا کردن نام خود صرف کنند و حتی برخی از مشترکان از گرفتن هدیه‌ی خود منصرف می‌شوند.

از سوی دیگر بعضی دیگر از مشترکان ایرانسل چند بار برای دریافت سیم‌کارت خود به این دفاتر مراجعه کرده‌اند اما نام آن‌ها به دلایلی از جمله تکمیل نشدن مدارکشان هنوز ثبت نشده و باید این روند طی شود و همین مساله باعث شده که بعضا گفته شود که این اپراتور به وعده‌های خود عمل نکرده است.

در حالی که نمایندگی‌های ایرانسل در سطح شهر مسوولیت فروش سیم‌کارت را برعهده دارند این سوال مطرح می‌شود که چرا متقاضیان برای دریافت سیم‌کارت هدیه خود باید به دفاتر پستی مراجعه کنند که اکثر آن‌ها نیز متقاضیان را به دفاتر پست مرکزی ارجاع می‌دهند.

از سوی دیگر متقاضیان نمی‌دانند که اگر شرط گرفتن هدیه خرید یک سیم‌کارت ایرانسل است چرا همان جا سیم‌کارت‌های هدیه با خرید یک سیم‌کارت تحویل متقاضی داده نشده و یا به آدرس متقاضیان ارسال نمی‌شود و این مسائلی است که باید مسوولان شرکت ایرانسل پاسخ‌گو باشند.

در هر حال با ورود اپراتورهای خصوصی تلفن همراه در عرصه‌ی مخابرات کشور تبلیغات در این حوزه شکل جدی‌تری به خود گرفته است، به طوری که هر یک از این اپراتورها برای جذب متقاضی بیشتر از روش‌های متفاوت تبلیغات استفاده می‌کنند.

چندی پیش شاهد انتخاب نام و لوگوی تجاری اپراتور اول تلفن همراه به عنوان همراه اول بودیم که پس از سال‌ها فعالیت به عنوان زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران و شناخته شدن آن با نام مخابرات، این نام تجاری را برای عقب نماندن از عرصه‌ی رقابت برای خود انتخاب کرد.

اگر نگاهی به روزنامه‌های کثیرالانتشار بیندازیم، لوگویی به شکل دو حلقه‌ با رنگ‌های فیروزه‌ای و نارنجی که زیر آن نوشته شده است «همراه اول» به همراه جزییات ثبت نام در دو صفحه وسط اغلب روزنامه‌ها به چشم می‌خورد.

صرف‌نظر از این که این نوع تبلیغات خوب یا بد است، مساله مهم این است که‌ این اپراتورها تا چه حد به وعده‌های خود عمل می‌کنند.

  • ۸۶/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">