ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت رایگان فعلاً امکان‌پذیر نیست

| شنبه, ۸ بهمن ۱۳۸۴، ۰۴:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کشوری مانند ایران باید بتواند امکاناتی مانند پهنای باند را با قیمتی نزدیک به رایگان در اختیار مردم قرار دهد.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد ارائه اینترنت رایگان به کاربران در کشور اظهار داشت: عقیده ما بر این است که کشوری مانند ایران باید بتواند امکاناتی مانند پهنای باند را با قیمتی نزدیک به رایگان در اختیار مردم قرار دهد، به این معنی که تسهیلات به اندازه‌ای ایجاد شود که امکان استفاده از آن وجود برای همه وجود داشته باشد.
وی افزود: در شرایط حاضر هنوز ارائه اینترنت رایگان امکان‌پذیر نیست و باید دید چه اقداماتی می‌توان برای رسیدن به این شرایط انجام داد.

وی ادامه داد: راهکاری که در این زمینه به نظر می‌رسد، این است که با فراهم کردن زیرساخت‌ها، اتصال مراکز عمومی مانند دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها به شبکه‌ بیشتر است در اولویت قرار گرفته است، این مراکز هم در صورت اتصال می‌توانند به افراد درون خود سرویس رایگان ارائه کنند.
وی افزود: دولت هم باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کند تا با کاهش بخشی از هزینه‌های درونی و بخشی از هزینه‌های خارج کشور خود، بتواند نسبت به ارائه خدمات اینترنت با قیمت مناسب و در حد رایگان استفاده کند.

وی در مورد بحث همه‌گیر کردن استفاده از رایانه برای همه خانوارها در کشور گفت: عنوان این بحث به عنوان توصیه از سوی همه مطرح می‌شود، اما اگر بحث در مورد امکان فراهم کردن آن باشد، بعید است، زیرا به منبع مالی قابل توجهی نیاز دارد، این بحث در حالی است که خانواده‌های ایرانی اولویت‌های دیگری داشته و تهیه رایانه در اولویت اول آنها قرار نگرفته است.
وی ادامه داد: شاید بهترین کار این باشد که مراکز عمومی‌ خدماتی و درمانی فرودگاه‌ها و غیره به این امکانات تجهیز شوند و مردم از طریق آنها استفاده کنند و گرایش دولت هم باید در این جهت باشد.

  • ۸۴/۱۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">