ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

اینترنت ملی سال آینده عملیاتی می شود

| سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۸۸، ۰۳:۵۷ ب.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی فن‌آوری اطلاعات گفت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده شبکه‌های IP در 10 سال آینده 95 درصد شبکه‌های جهان را به خود اختصاص داده و درواقع شبکه‌ها براساس IP خواهند بود.

عبدالمجید ریاضی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به پروژه شبکه ملی اینترنت گفت: این پروژه شامل سه بخش است که یکی بخش پی‌بستر اصلی یا بک‌بون اصلی کشوری است که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در دست اقدام است و به نظر می‌رسد تا پایان سال 89 عملیاتی شود که استان‌ها و شهرستان‌های مهم را به یکدیگر مرتبط می‌کند و این کار با سرعت بالا انجام می‌شود و شبکه آن نیز از نوع IP است.

معاون وزیر فن‌آوری اطلاعات در ادامه ابراز کرد: بخش بعدی IDC یا مراکز داده‌ی ملی و استانی است که برروی مرکز داده ملی هم در حال حاضر کار می‌شود که RFP این پروژه تکمیل و پیمانکارش انتخاب شده است؛ این کار توسط شرکت ارتباطات زیرساخت انجام شده و امیدواریم مراحل اجرایی آن پیاده‌سازی شود.

ریاضی اظهار کرد: بخش اصلی دیگر این پروژه شبکه‌های استانی است که دو نمونه از این شبکه‌های استانی در حال پیاده‌سازی است و اجرای بقیه‌ی آن برعهده‌ی اپراتورهای خصوصی است که شبکه‌های استانی را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا اجزای شبکه ملی اینترنت به گفته وزیر ارتباطات در کشور ساماندهی شده و نهایی شدن طراحی آن در دست انجام است که امیدواریم طی سال‌های آتی به نام این شبکه به بهره‌برداری برسانیم، البته در حال حاضر بخش‌هایی به صورت شبکه‌های منطقه‌ای در حال انجام است اما اگر در سطح ملی بتوانیم ادعا کنیم ما شبکه ملی اینترنت داریم فکر می‌کنم که تا اواخر سال 89 به وقوع بپیوندد.

  • ۸۸/۱۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">