ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازار 0912 بهبود یافت

| جمعه, ۷ تیر ۱۳۸۷، ۰۳:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

اعلام خبر واگذاری و ثبت‌نام سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی باعث شد بسیاری از فروشندگان و یا کسانی که سیم‌کارت 0912 داشتند آن را با قیمتی پایین‌تر به فروش رسانده و سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی خریداری کنند اما با این اقدام متضرر شدند.

افشار فروتن لاریجانی - رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب و این که بازار خرید و فروش سیم‌کارت‌های 0912 بهبود یافته و مستحکم‌تر شده است اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی ناقص و اعلام نشدن جزییات سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی مشکلاتی برای مردم و برخی از فروشندگان به وجود آمد.

وی نداشتن سرویس رومینگ و امکان مکالمه محدود در یک دوره را از مواردی برشمرد که باعث شد از سیم کارت‌های 0910 به نسبت ابتدای اعلام این موضوع استقبال کمتری شود زیرا در ابتدا و در زمان اعلام و ثبت نام از این سیم‌کارت‌ها تصور بر این بود که این سیم‌کارت‌ها مانند سیم‌کارت‌های 0912 هستند در صورتی که در برخی موارد خلاف آن ثابت شد.

او تاکید کرد: نحوه‌ی عرضه‌ی سیم‌کارت‌های 150 هزار تومانی و ارایه نشدن اطلاعات کافی در اخبار مربوطه باعث سردرگمی بازار شد.

به گفته‌ی وی بازار سیم‌کارت‌های اعتباری 0919 دچار رکود شده که می‌توان منشا آن را اعلام نادرست خبر واگذاری سیم‌کارت‌های 0910 دانست.

به گزارش ایسنا طبق اعلام فروشندگان سیم‌کارت در بازار قیمت خرید سیم‌کارت صفر با کد 2 تا 530 هزار تومان و کد 3 نیز تا 450 هزار تومان است و قیمت فروش آن 15 تا 20 هزار تومان بالاتر است.

قیمت خرید سیم‌کارت صفر با کد 4 تا 360 هزار تومان و با کد 5 تا 370 هزار تومان است و قیمت فروش آن‌ها 15 تا 20 هزار تومان بالاتر است و قیمت خرید کد 6 نیز 340 هزار تومان است که به مبلغ 360 هزار تومان هم به فروش می‌رسد.

سیم‌کارت‌های کد 7 نیز به مبلغ 310 تا 320 هزار تومان خریداری شده و تا 335 هزار تومان به فروش می‌رسند همچنین کد 8 نیز به مبلغ 290 هزار تومان خریداری شده و تا 305 هزار تومان به فروش می‌رسد و سیم‌کارت کار کرده کد یک نیز به مبلغ 540 هزار تومان خریداری و تا 555 هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گفته‌ی یکی از فروشندگان سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتور اول تلفن همراه، سیم کارت‌های اعتباری اپراتور اول به مبلغ 28 و شماره‌های رند آن‌ها 33 هزار تومان خریداری می‌شود البته در این سیم‌کارت‌ها اختلاف قیمت زیادی مشاهده می‌شود زیرا در برخی از مغازها قیمت 38 هزار تومان و در برخی دیگر قیمت 28 هزار تومان برای این سیم‌کارت‌ها عنوان می‌شود.

دلیل این موضوع این‌طور عنوان می‌شود که در مغازه‌دارانی که با قیمت بالایی به فروش می‌رسانند این سیم‌کارت‌ها را به قیمت بالاتری خریداری کرده بودند و حالا اگر آن را با قیمت پایین‌تر به فروش برسانند متضرر می‌شوند.

  • ۸۷/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">