ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید بازی رایانه‌ای ایرانی "عملیات ویژه ‪ "۸۵‬با موضوع انرژی هسته‌ای، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های دیداری، نوشتاری و شنیداری غرب و جهان داشت.

به عقیده کارشناسان، طراحی و ارایه بازی ایرانی انرژی هسته‌ای قاعده بازی یکطرفه شرکت‌های غربی در این حوزه را برهم ریخت و به عنوان حرکتی جدی در مقابل استکبار جهانی بر علیه فعالیت صلح آمیز هسته‌ای دانشمندان ایرانی تلقی می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، خبرگزاری ریانووستی روسیه در مورد بازی رایانه‌ای عملیات ویژه ‪ ۸۵‬نوشت:ایران برای نخستین بار بازی کامپیوتری با مضمون انرژی هسته ساخته و تولید کرده است. بازی توسط انجمن اسلامی دانشجویان ایران طراحی شده و از هشت مرحله تشکیل شده است.
در این بازی، کاربر، در نقش یک نیروی مبارز ایرانی به جنگ سربازان آمریکایی می‌رود و دانشمندان هسته‌ای را از شر آنها نجات می‌دهد.

"ابراهیم بیومی" از استادان مرکز ملی پژوهش‌های اجتماعی و جنایی قاهره نیز در این‌باره به الجزیره گفت: ساخت چنین بازی تنها به این دلیل بوده است که ایران به بخشی از اهدافش در جنگ رسانه‌ای خود با آمریکا درباره تلاش‌های هسته‌ای تهران در خاورمیانه و جهان، دست پیدا کند.

وی در ادامه افزود: همه ما از میزان تاثیرات غیرقابل باور بازی‌های رایانه‌ای بر کودکان و نوجوانان آگاه هستیم کاملا مشخص است که‌هدف ایرانیان از ساخت و عرضه این بازی آماده کردن ذهن کودکان برای رویارویی با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

خبرگزاری فرانسه نیز در مورد دستاوردهای ایران در حوزه بازیهای رایانه‌ای نوشت: به‌زودی این بازی در تمام گیم نت‌های تهران و دیگر بخش‌های ایران نصب می‌شود و بسیاری از نوجوانان و جوانان ایرانی تحت تاثیر داستان آن قرار می‌گیرند.

شبکه خبری "المنار" نیز درباره این بازی رایانه‌ای در گزارشی ، محور اصلی این بازی را که طراحان ایرانی وارد بازار کرداند، تلاش برای رهایی دانشمندان هسته‌ای ایرانی ربوده شده توسط نیروهای اشغالگر آمریکا است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیزدر گزارشی آورد: اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان یک بازی کامپیوتری طراحی کرده که داستان آن مبتنی بر موضوع هسته‌ای است مقامات ایرانی می‌گویند که تنها برای مبارزه با تحریم های سایبر دست به چنین کاری زده‌اند و این بازی را نیز در دسترس تمام مخاطبان خواهند رساند تا با تهاجم فرهنگی موجود در بازی‌های رایانه‌ای غربی مقابله کنند هفته‌نامه اشپیگل آلمان نیز نوشته است: ایران با طراحی و تولید بازی‌های رایانه‌ای ویژه کودکان درتلاش است ارزش‌هایی نظیر از خود گذشتگی و شهادت را دردنیای بازیهای رایانه‌ای تعمیم دهد.

شبکه‌های خبری "بی.بی.سی" و "سی.ان.ان" نیز که تلاش بسیار کردند ورود این بازی رایانه‌ای ایرانی به دنیای کودکان ونوجوانان را بی‌اهمیت جلوه دهند در عین حال از دستاوردهای جوانان ایرانی در شاخه‌های مختلف از جمله در دنیای رایانه ابزار نگرانی کردند.

همچنین برخی از شبکه‌های خبری کشورهای آسیایی، طراحی و ورود بازی انرژی هسته‌ای به دنیای کودکان و نوجوانان را نشانگر عزم ایرانیان برای مقابله با تبلیغات گسترده غرب درمورد فعالیت صلح آمیز هسته‌ای ایران عنوان کردند.

با مرور گزارشهایی که ظرف چند روز اخیر روی خروجی خبرگزاریها و مطبوعات معتبر جهان با محور بازی رایانه‌ای ایرانی انرژی هسته‌ای منعکس شده، نکته‌ای مشترک و آنهم وحشت و هراس غربی‌ها از تابوشکنی طراحان ایرانی برای پایان دادن به سلطه شرکت‌های بزرگ تولید بازیهای رایانه‌ای غربی به این عرصه، نمایان می‌شود.

دستاوردهای علمی جوانان خلاق ایرانی در عرصه‌های مختلف با وجود اعمال تحریم‌های مختلف از سوی استکبار جهانی، دشمنان انقلاب اسلامی را سرخورده و ناامید کرده است.

  • ۸۶/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">