ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

پنج کارمند فناوری اطلاعات در اداره مدیریت عمومی آلبانی به دلیل سوءاستفاده از وظایف خود در پی حملات سایبری ایران توسط دادستانی تیرانا تحت بازجویی قرار دارند.

به گزارش عصر ارتباط این حمله سایبری در ژوئیه و سپتامبر 2022 رخ داد و تمام خدمات دولتی آنلاین را متوقف و مشکلات قابل توجهی را برای مشاغل، افراد و عملکردهای دولتی ایجاد کرد. از آن زمان، هکرها به صورت دوره‌ای داده‌هایی از هک، از جمله ارتباطات، استراق سمع و داده‌های مربوط به تحرکات سیاستمداران و مقامات را منتشر کرده‌اند.

این افراد، متهم به عدم اقدام برای محافظت از سایت‌های دولتی در برابر حمله، به‌ویژه administrator.al هستند که نقطه دسترسی هکرهای ایرانی بوده است.

بر این اساس، آلبانی معتقد است اگر این کارمندان طبق دستورالعمل‌های مقررات امنیت اطلاعات شماره‌  337/1 در تاریخ 2022.1.17 و آیین‌نامه داخلیAKSHI  با درخواست اطلاعات و به‌روز رسانی با جدیدترین آنتی‌ویروس‌های سیستم عمل می‌کردند، ویروسی که برای اولین بار وارد شده بود در سیستم‌های آنها کشف می‌شد تا بدون تاثیرگذاری بر سیستم Ana خنثی شود.

پس از افشای حمله سایبری منتسب به ایران، آلبانی، روابط دیپلماتیک خود را با ایران به حالت تعلیق درآورد و دیپلمات‌های ایرانی را از این کشور، اخراج و سفارت را تعطیل کرد.

با همکاری آژانس‌های دیجیتالی تخصصی شریک ضدتروریستی، برای اولین بار اعلام شد حمله سایبری 15 جولای به آلبانی، تجاوز دولتی بوده است. ادی راما، نخست وزیر، در سپتامبر مدعی شد تحقیقات عمیق، شواهد غیرقابل انکاری را ارایه کرد که نشان می‌دهد ایران از این تجاوز حمایت کرده است.

وی مدعی شد: دولت شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد دولت ایران به اسراییل، امارات متحده عربی و قبرس نیز حمله کرده است.

ما به متحدان استراتژیک خود در ناتو، اطلاع داده‌ایم و نتایج غیرقابل انکاری را به اشتراک گذاشته‌ایم. هیئت وزیران تصمیم به قطع روابط دیپلماتیک با ایران گرفته است. با این حال، ایران هرگونه دخالت در این موضوع را رد کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرده ایران به عنوان یکی از کشورهایی که در معرض حملات سایبری به زیرساخت‌های حیاتی خود قرار گرفته، با هرگونه استفاده از فضای سایبری به عنوان ابزار حمله به زیرساخت‌های سایر کشورها مخالف است و آن را محکوم می‌کند.

وی افزود: آلبانی تحت‌تاثیر اشخاص ثالث قرار گرفته که از تروریسم حمایت می‌کنند. با این حال، دادستانی آلبانی معتقد است برخی کارمندان، با عدم اقدام خود، موجب ایجاد عواقب جدی شده‌اند.

  • ۰۱/۰۹/۲۰

امنیت سایبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">