ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازدهی سهام مخابرات به 29 درصد رسید

| جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ | ۰ نظر

شرکت مخابرات با بازدهی سهام 29 درصدی طی 24 روز کاری، به عنوان پربازده ترین سهم بورس در یک ماه اخیر شناخته شد.

به گزارش فارس، شرکت مخابرات در حالی آخرین و هفتمین شرکت مشمول اصل 44 حاضر در بورس است که این شرکت بزرگ با رشد قیمت روزانه سهام، خریداران روز 19 مرداد را با بازدهی غیر قابل انتظاری مواجه کرده است.

شرکت مخابرات با سرمایه‌ 4 هزار و 587 میلیارد تومانی روز شنبه 19 مرداد با عرضه بیش از 2/2 میلیارد سهم برای اولین دربورس عرضه و با نرخ 150 تومان هر سهم کشف قیمت شد.

اقبال بازار سهام و هم‌چنین اشتیاق فزاینده کارکنان این شرکت برای خرید سهام مهابرات به همراه ماهیت انحصاری آن در سیستم مخابرات موجب شد که از همان روز اول سهام این شرکت با پشتوانه جالب توجه و صف خرید چند صد میلیونی سهمی مواجه شود به طوری که در همان هفته اول صف خرید مخابرات به حدود 500 میلیون سهم رسید که این حجم از سهام رکود جدیدی محسوب می‌شد.

سهام مخابرات در شرایطی روز به روز با افزایش نرخ مواجه شده که روز 21 مرداد با واگذاری بیش از 260 میلیون سهم ، عده‌ای از خریداران از این سهم پیاده شدند اما با رشد قیمت سهام آن در روزهای آتی، فروشندگان سهام از خروج از این شرکت پشیمان شدند چرا که بر اساس بررسی‌های فارس بازدهی سهام این شرکت طی 24 روز کاری و با گذشتن یکماه از حضور در بورس بیش از 29 درصد برآورد شده که چنین درصدی از بازدهی با توجه به سود سالیانه 5/15 درصدی اوراق مشارکت و حداکثر 18 درصدی سرمایه‌گذاری بانکی، بسیار چشمگیر و غیر قابل انتظار است.

بر اساس این گزارش، این درصد از بازدهی در شرایطی کام سهامداران بزرگ و کوچک این شرکت را شیرین کرده که با توجه به رشد قیمت روزانه سهام شرکت مخابرات، ارزش روز آن نیز با افزایش قابل توجهی روبرو شده است.

بررسی‌های فارس از آخرین وضعیت ارزش روز شرکت مخابرات نشان می‌دهد که با توجه به تفاوت قیمت 43 تومانی هر سهم از زمان حضور در بورس تا روز چهارشنبه گذشته، ارزش مخابرات از 8/6 هزار میلیارد تومان روز اول به بیش از 7/8 هزار میلیارد تومان رسیده و با جهش 9/1 هزار میلیارد تومانی جانشین فولاد مبارکه ایی در صدر جدول بزرگترین شرکت بورس از لحاظ ارزش روز شده که هم اکنون فولاد مبارکه به دلیل کاهش قیمت سهام به ارزش 8/5 هزار میلیارد تومان رسیده است.

با این ارزش روز سرمایه ، شرکت مخابرات به تنهایی 3/13 درصد از ارزش کل 66 میلیارد دلاری بازار سهام را به خود اختصاص داده است.

  • ۸۷/۰۶/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">