ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

بازی انرژی هسته ای 30 میلیون تومان هزینه برد

| سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۸۶، ۰۵:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: ساخت نخستین بازی رایانه‌ای انرژی هسته‌ای ایران، 30 میلیون تومان هزینه برد.

محمدتقی فخریان در گفت‌وگو با فارس افزود: بیش از 2 سال است که اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ساخت بازی رایانه‌ای انرژی هسته‌ای ایران را آغاز کرده است.

وی به طولانی بودن زمان ساخت این بازی اشاره کرد و اظهار داشت: تأخیر زیاد این بازی به دلیل انجام کارهای فنی بوده و منجر به کیفیت‌بخشی کار شده است.

فخریان به هزینه تمام شده این بازی نیز اشاره کرد و گفت: حدود 30 میلیون تومان هزینه ساخت این بازی شده است که طولانی شدن زمان ساخت بازی نیز به افزایش هزینه افزوده است.

وی افزود: البته 30 میلیون تومان هزینه بالایی نیست چراکه مطلع هستیم بازی‌هایی شبیه به این بازی هزینه‌های بسیار بالاتری را به خود اختصاص داده‌اند به عنوان مثال یک بازی رایانه‌ای شبیه به این بازی برای کشور لبنان حدود یک میلیارد تومان هزینه داشته است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: به نظرم این بازی به عنوان نخستین بازی در این زمینه، کار ارزشمندی است.

وی اظهار داشت: بازی رایانه‌ای انرژی هسته‌ای ایران برای مقطع دبیرستان پیش‌بینی شده است و هزینه آن بسیار پائین‌تر از بازی‌های رایانه‌ای در بازار است.
25 تیر رونمایی

نخستین بازی رایانه‌ای انرژی هسته‌ای که به ابتکار انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تدوین و تولید شده است، 25 تیر همزمان با میلاد امام محمد‌باقر‌(ع) با حضور جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان رونمایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، بازی رایانه‌ای انرژی هسته‌‌ای که نخستین کار در نوع خود است، در 8 مرحله طراحی شده است و شخصیت اصلی آن در مراحل گوناگون وارد چندین کشور مختلف می‌شود.

بر پایه این گزارش این بازی 3 بعدی داستانی درباره دکتر سعید کوشا و همسرش مریم است که هر دو از متخصصان انرژی هسته‌ای ایران هستند و در سفر به کربلا گرفتار نیروهای اشغالگر آمریکایی شده و به نقطه‌ای نامعلوم منتقل می‌شوند.

بهمن ناصری، فرمانده نیروی ویژه اطلاعاتی و امنیتی ایران و هم‌رزم پدر دکتر کوشا در دفاع مقدس، مأمور نجات دکتر کوشا و همسرش از دست اشغالگران شده و عملیات رزمی خود را آغاز می‌کند. بهمن همزمان مأمور پیگیری پرونده شاپور فرمانفرما یکی از کارشناسان سازمان انرژی هسته‌ای است که با مدارک جعلی موفق به استخدام در این سازمان شده است. وی که دورگه ایرانی اسرائیلی است اطلاعات با ارزش هسته‌ای را به خارج از کشور منتقل می‌کند.

بنابراین گزارش، بهمن در تعقیب شاپور متوجه می‌شود که وی خبر خروج سعید و مریم از ایران را به نیروهای آمریکایی داده است، همچنین در تدارک عملیات نظامی آمریکاییان در خاک ایران به فرماندهی فردی به نام جکسن است، بهمن جکسن را دستگیر کرده و اطلاعات با ارزشی از وی می‌گیرد. مراحل بعدی بازی حضور بهمن در خاک عراق، نجات مردم بی‌گناه عراق، خنثی‌سازی بمب‌گذاری در نجف و غیره است.

این گزارش می‌افزاید: در صورت موفقیت کاربران در این بازی، بهمن در پایان سعید و مریم را آزاد می‌کند و همزمان متوجه می‌شود چند زندانی دیگر در زندان‌های مخوف عراق هستند که از روی نشانه‌هایشان آن‌ها را می‌شناسد، حاج احمد متوسلیان و غیره که در حساس‌ترین مرحله بازی نجات پیدا می‌کنند.

‌این بازی رایانه‌ای که می‌تواند در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نقش مهمی را ایفا کند با قیمتی پائین‌تر نسبت به محصولات فرهنگی دیگر در بازار تهیه شده است تا در اختیار دانش‌آموزان سراسر کشور قرار گیرد.

یادآور می‌شود تأخیر صورت گرفته در ارائه این بازی رایانه‌ای که نخستین بازی در این زمینه است برای انجام کارهای کارشناسی و فنی، افزایش کیفیت، بومی‌سازی تصاویر و رفع مشکلات حقوقی بوده است.

بر اساس این گزارش، نخستین بازی رایانه‌ای انرژی هسته‌ای 25 تیر در سالن سینما کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی می‌شود.

  • ۸۶/۰۴/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">