ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

باز هم حضور لرزان ایران در جیتکس

| چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۸۶، ۰۱:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

«برنامه حضور ایران در نمایشگاه جیتکس که اوایل هفته آینده در دبی برگزار می‌شود، مشخص نیست.» این جمله را مدیر یکی از شرکت‌های ایرانی گفته که به طور مستقل در نمایشگاه امسال شرکت می‌کند. طی سال‌های اخیر ایران با کمک دولت چندین بار در نمایشگاه جیتکس و برخی دیگر نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کرده است.

مرکز صنایع نوین با هدف حمایت از حضور بین‌المللی شرکت‌های ایرانی، زمینه را برای شرکت تعدادی از شرکت‌ها در این نمایشگاه فراهم کرده است اما همواره این حضورها که با حمایت‌های مستقیم دولت صورت می‌گرفته پرسش‌هایی را به وجود آورده است.

این که طی سال‌های اخیر چه میزان حمایت‌هایی در این مسیر انجام شده و این حمایت‌ها چه دستاوردهایی را برای برای تولید‌کنندگان ایرانی محصولات فناوری اطلاعات به وجود آورده است؟ شرایط انتخاب شرکت‌ها کدام است و شرکت‌های انتخاب شده بر اساس کدامین معیارها برای این حضور مورد حمایت قرار می‌گیرند؟

واقعیت این است که در کشور ما همواره برای حمایت به ورودی و تزریق سرمایه به عنوان راه‌حل حمایتی نگاه می‌کنند، در حالی که روی خروجی‌ها کسی نظارتی ندارد. به راستی نتایج حضور چندین ساله برخی شرکت‌های انتخاب شده ایرانی در این نمایشگاه‌ها چه بوده است و چرا بسیاری از شرکت‌های معتبر ایرانی تصمیم می‌گیرند به صورت مستقل و نه تحت غرفه ایران در این نمایشگاه‌ها حضور یابند؟

امسال هم ظاهرا در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری نمایشگاه جیتکس باقی مانده هنوز وضعیت شرکت ایران مشخص نیست و این نشان از بی‌نظمی و عدم برنامه‌ریزی برای این حضور دارد. شاید لازم باشد مسوولان وزارت صنایع با بازنگری در زمینه نحوه حمایت از حضور برخی شرکت‌ها در نمایشگاه جیتکس شرایطی را ایجاد کنند که این حمایت‌ها به شکلی منطقی‌تر و موثرتر برای توسعه صنایع فناوری اطلاعات در کشور هزینه و مدیریت شود.

به هر حال این نمایشگاه تجاری IT که به همراه نمایشگاه سبیت آلمان و کامپیوتکس تایوان بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری IT جهان است و سال گذشته 3269 شرکت از 79 کشور جهان در آن شرکت کردند و بیش از 133‌هزار نفر از آن بازدید به عمل آوردند، امسال 3300 شرکت کننده خواهد داشت که رکوردی برای میزبانی شرکت‌های خارجی برای این نمایشگاه محسوب می‌شود.

چین با 115 شرکت، بزرگ‌ترین غرفه این نمایشگاه را در اختیار خواهد داشت و ایتالیا و بلغارستان نیز برای نخستین بار نمایندگی‌های رسمی‌ خود را به این نمایشگاه می‌فرستند. جیتکس از17 تا 21 شهریور ماه در مرکز تجارت جهانی دبی برپا خواهد شد.
منبع : دنیای اقتصاد

  • ۸۶/۰۶/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">