ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

کارشناس فضای مجازی عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در عدم راه اندازی و پشتیبانی از شبکه های اجتماعی سالم داخلی نقد کرد.

حجت الاسلام محمد کهوند در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا تحریف سخنان خود را یک موضوع غیر اخلاقی خواند و عنوان کرد: بحثی در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه وزیر ارتباطات را دلال و نفوذی نامیده ام در حالی که بنده در صحبت های خود که از رادیو معارف پخش شده بود ایراداتی را به وزارت ارتباطات وارد کرده بودم و هیچ اشاره ای به وزیر ارتباطات نداشتم.

وی افزود: بنده گفته بودم وزارت ارتباطات از دلال های بین المللی پهنای باند را می خرد و در اختیار مردم قرار می دهد، تا اینجا اشکالی به وزارت ارتباطات وارد نیست، بلکه به دلال بین المللی اشکال وارد است جالب است که ما 5 دلال بزرگ بین المللی داریم که وزارت ارتباطات پهنای باند را از آنها می خرد و ما گفتیم که این وزارتخانه می تواند نیازهای مردم به اینترنت داخلی را از طریق پهنای باند داخلی و بدون نیاز به استفاده از پهنای باند خارجی تأمین کند.

این کارشناس فضای مجازی تصریح کرد: اشکال دومی که به وزارت ارتباطات وارد است در بحث راه اندازی شبکه های اجتماعی سالم داخلی است که طبق برآورد ما اگر درآمد 10 روز وزارت ارتباطات به این کار اختصاص یابد، می توان یک شبکه اجتماعی خوب و سالم ایجاد کرد تا مردم دیگر به سمت استفاده از شبکه هایی مانند تلگرام و اینستاگرام نروند.

حجت الاسلام کهوند مشکلات موجود در بحث اختصاص پهنای باند به شبکه های اجتماعی را یکی دیگر از اشکالات وارد بر وزارت ارتباطات دانست و تأکید کرد: اشکال سوم وزارت ارتباطات، بحث پهنای باندی است که به شبکه های اجتماعی اختصاص می دهد، حدود 60 درصد پهنای باند به تلگرام، اینستاگرام، وایبر و واتساپ اختصاص یافته است و این میزان بسیار زیاد است، و باید گفت وقتی شبکه های اجتماعی ایرانی بخواهد به خوبی راه بیفتد باید پهنای باند کافی به آن بدهیم.

وی افزود: موضوع دیگری که در سخنان بنده مورد تحریف قرار گرفته، بحث حضور طلبه ها در فضای مجازی است و گفته شد که بنده عنوان کرده ام ورود طلبه ها به فضای مجازی مطلوب رهبر انقلاب نیست، در حالی که ایشان صراحتاً گفته اند طلبه ها در فضای مجازی تبلیغ کرده و شبهات را پاسخ دهند.

حجت الاسلام کهوند اضافه کرد: موضوع اصلی بر روی این است که چرا مطالبه ای درباره راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و شبکه اجتماعی سالم وجود ندارد چرا که بستر سالم اینترنت و شبکه اجتماعی سالم ایرانی مطلوب رهبری است که اگر این موضوع اتفاق بیفتد، طلبه ها می توانند به راحتی پیام دین را به مردم دنیا برسانند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">